درآمدهای نفتی دولت پس از رفع تحریمها باید مدیریت شود

رفع تحریم نفتی می‌تواند درآمدهای عمومی دولت را افزایش دهد که اگرچه این موضوع هم می‌تواند به عنوان تهدید و هم فرصت مطرح باشد، بنابراین باید این فرصت و تهدید را مدیریت کنیم.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی جهانگیری، نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران، امروز (سه‌شنبه 16 تیرماه) در جلسه هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: اتفاقهایی که در دو سال اخیر رخ داد و حمایتهای رهبر معظم انقلاب و مدیریت خوب دولت تدبیر و امید سبب شد نوعی همدلی و همزبانی میان دولت و ارکان نظام ایجاد شود که این بزرگترین دستاورد مذاکرات به شمار می‌رود.

وی افزود: در صورتی که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه مثبت برسد به یقین دستاوردهای تاریخی برای کشور بویژه بخش اقتصادی ایجاد خواهد شد، ضمن آن که یکی از وظایف و رسالتهای ما نمایندگان بخش خصوصی آن است که برنامه هایی در دستور کار قرار دهیم که حاصل و خروجی مذاکرات برای اقتصاد کشور مفید باشد.

جهانگیری با بیان این که رفع تحریمها یک سری فرصتها و تهدیدها را برای کشور به ارمغان خواهد آورد تصریح کرد: بحث نظام پولی و مالی و رفع تحریمهای مالی یکی از فرصتهای مناسبی است که در دوران پس از تحریم با آن مواجه خواهیم بود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: کاهش هزینه های نقل و انتقالهای مالی، افزایش صادرات غیرنفتی، تسهیل ورود داراییهای بلوکه شده ایران در خارج به داخل، ایجاد خطوط اعتباری میان بانکهای ایرانی و خارجی از جمله فرصتهایی است که در دوران پس از تحریم برای اقتصاد ایران فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: به طور طبیعی پس از دوران تحریم منابع زیادی به کشور وارد خواهد شد و حجم نقدینگی را در کشور افزایش خواهد داد که این امر به افزایش تورم در کشور خواهد انجامید، بنابراین باید با این تهدید به طور جدی برخوردشود و آن را مدیریت کنیم.

جهانگیری درخصوص افزایش درآمدهای دولت پس از رفع تحریمهای نفتی نیز گفت: این موضوع نیز با عنوان یکی دیگر از تهدیدهای دوران پس از تحریم مطرح است، زیرا رفع تحریم نفتی می‌تواند درآمدهای عمومی دولت را افزایش دهد که اگرچه این موضوع هم می‌تواند به عنوان تهدید و هم فرصت مطرح باشد، اما به عنوان فعالان اقتصادی ما باید نقش و رسالت اتاق بازرگانی را در این حوزه تبیین و مشخص کنیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: در دوران پس از تحریم رفتارهای هیجانی ممکن است به رشد حبابی بازار سرمایه دامن زند که اگر نتوانیم با اتخاذ راهکارهای مناسب مانع از بروز این رفتارها شویم به یقین آثار زیانباری خواهد داشت.

کد خبر 243927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =