پایشهای مستمر مانع از فرسودگی خطوط لوله می شوند

پایشهای مستمر و اقدامهای پیشگیرانه تعمیراتی خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی، مانع از فرسودگی آنها می شود.

مدیر برنامه ریزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان این که متوسط عمر خطوط لوله انتقال نفت و فرآررده های نفتی 33 سال است، به خبرنگارشانا، گفت: گاهی به اشتباه گفته می شود که خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده های نفتی، فرسوده اند و این حرفی نادرست است.

به گفته سیامک شیخ مقدس متوسط عمر خطوط لوله نفت خام 33 سال است و اقدامهایی نظیر نوسازی، تعمیرات، بازرسیها و حفظ شرایط، از فرسوده شدن آنها جلوگیری می کند.

وی با بیان این که تامین خوارک پالایشگاههای کشور از طریق خطوط لوله تامین می شوند، تصریح کرد: این مهم که بدون کمترین وقفه انجام می شود، حکایت از اهمیت این شریانها و حیاتی بودن در انتقال به موقع خوراک دارد.

شیخ مقدس درباره خطوط انتقال فرآورده نفتی نیز،گفت: این خطوط همانند خطوط انتقال نفت خام با انجام بازرسیهای دوره ای، پیگرانیهای هوشمند و معمولی، تعویض پوشش و مواردی مشابه، حفظ و نگهداری می شوند تا انتقال فرآورده های نفتی بدون کوچکترین توقفی انجام شود.

وی تامین نقدینگی را برای تعمیر، نوسازی زیرساختها و نگهداشت آنها در شرایط مطلوب، مهم و ضروری خواند.

مدیر برنامه ریزی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، مطمئن ترین، ارزانترین و ایمن ترین راه انتقال فرآورده های نفتی را دردنیا خطوط لوله عنوان کرد و گفت: سرمایه گذاری در این  بخش بویژه در اوضاعی که با آن مواجهیم (تحریمهای بین المللی) می تواند نقش مهمی در شکل گیری اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

 

کد خبر 243928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =