قیمتهای پایین نفت به اقتصاد کانادا آسیب می رساند

قیمت پایین نفت برای کشوری مانند کانادا که مهمترین محصول صادراتیشان نفت است باعث شده است تاثیر بسیار زیادی بر بازار کار در زمینه نفتی و غیر نفتی بگذارد .

به گزارش خبرگزاری رویترز از اتاوا، بررسیهای بانک مرکزی کانادا از  25 اردیبهشت ماه تا 20 خرداد ماه امسال نشان می دهد که قیمتهای پایین نفت خام صنایع مرتبط با صنعت نفت در این کشور را تحت تاثیر قرار داده است، در حالی که نشانه ها در دیگر بخشها امیدوار کننده به نظر می آید.

استفان پولوز، رییس بانک مرکزی کانادا اوایل امسال پیش بینی های اشتباهی از این تغییرات قیمت و بازار کار ارائه داده بود، وی از بهبود روند رشد اقتصادی کانادا و بهبود کسب و کار تا اواسط سال 2015 خبرداده بود.

دیدگاه رئیس بانک مرکزی کانادا درباره روند رو به رشد اقتصاد کانادا بیش از حد خوش بینانه بود و بانک مرکزی این کشور مجبور به از پردازش دوباره داده های بازار شد و تصمیم به بازنگری درباره سود بانکی گرفت.

تازه ترین بررسیها نشان می دهد که هم اکنون هیچ توازنی میان بازار کسب و کار و نیروهای آماده به کار وجود ندارد و بسیاری از شرکتها فرصتهای شغلی خود را کاهش داده اند.

بر اساس ارزیابی بانک مرکزی کانادا، بعضی از شرکتها ارزش پایین دلار کانادا را مطلوب ارزیابی کردند و پایین بودن ارزش را برای کمک به فروش مثبت خواند.

کم شدن ارزش دلار کانادا برای وارد کنندگان کالا از آمریکا به این کشور مثبت بوده است، اما این ارزش پولی برای صادر کنندگان، امتیاز مثبتی به شمار نمی رود و سبب می شود که قیمت تمام شده برای صادرات بیش از حد معمول باشد.

این بررسیها و چشم اندازها درباره کسب کار به کاهش شرایط اعتباری و غیر اعتباری در  بیش از سه ماه گذشته اشاره دارد.

 طبق یک نظرسنجی از وام دهدگان، شرایط کسب و کار و اعطای وام بدون تغییر باقی می ماند.

کد خبر 243929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =