شاخص بورس ۷۴۱ واحد تقویت شد

شاخص بورس تهران امروز رشد کرد و در پایان معامله ها روی نقطه ۶۶۷۶۱ ایستاد.

به گزارش خبرنگار شانا، بورس تهران این روزها در گرماگرم مذاکره های هسته ای کشورمان با کشورهای با 1+5   و افزایش امیدها به توافق ، معامله های خوبی را سپری می کند و شاخص درحال قد کشیدن است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با 741 واحد افزایش به 66 هزار و 761 واحد رسید و شاخص کل براساس معیار وزنی 120 واحد افزایش یافته و به 10 هزار و 207 واحد رسید.

امروز معامله‌گران بورسی بیش از یک میلیارد برگه بهادار در قالب 100 هزار نوبت معامله و به ارزش 232 میلیارد تومان داد و ستد کردند و ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به 290 هزار  میلیارد تومان رسید.

این گزارش می افزاید: امروز نماد سرمایه‌گذاری نفت و نماد صنایع شیمیایی فارس و داروسازی روز بازگشایی شدند.

نمادهای سیمان داراب مشمول حراج شد و نمادهای بیمه آسیا، ایران ترانسفو،‌حمل و نقل توکا، صنعتی نیرومحرکه، دارویی لقمان، فروسیلیس ایران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانکها و پتروشیمی فارابی نیز مشمول حراج مجدد نماد شدند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 305 واحد رشد کرده و به 27 هزار و 540 واحد رسید و شاخص قیمت با معیار وزنی 105 واحد افزایش یافته و به 8 هزار و 907 واحد رسید. شاخص آزاد شناور 883 واحد تقویت شده و به 76 هزار و 941 واحد رسید. شاخص بازار یکم بورس با 546 واحد افزایش به 48 هزار و 207 واحد و شاخص بازار دوم با 1461 واحد افزایش به 137 هزار و 515 واحد رسید.

نمادهای تقویت کننده شاخص بورس شامل کشتیرانی، مخابرات، تاپیکو، پالایش بندرعباس، همراه اول و گروه مپنا بوده‌اند و نماد هلدینگ خلیج فارس در کاهش شاخص اثرگذار بوده است.

امروز فعالان بازار بیشترین بازدید را از نمادهای بانک ملت، بانک صادرات، پالایش نفت بندرعباس، ایرانخودرو، پالایش نفت اصفهان ، پارس خودرو و سرمایه‌گذاری نفت و گاز تامین داشته‌اند.

براساس این گزارش ، در بازار نقدی فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل 19 واحد ترقی داشته و به نقطه 744 واحد رسید. ارزش بازار یکم و دوم فرابورس امروز به 61 هزار  میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای پربیننده فرابورسی شامل پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران، گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، بانک دی، سهامی ذوب‌آهن و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بوده‌اند و نمادهای اثرگذار و تقویت کننده شاخص فرابورس شامل مارون، جم، زاگرس، هرمز، پترول، شتران، شاوان بوده‌اند.

بر اساس این گزارش ، امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از 198 میلیون برگ بهادار در قالب 27 هزار نوبت معامله کردند.

کد خبر 243932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =