بی پی از فرصتهای شغلی خود در استرالیا می کاهد

شرکت انگلیسی بی پی برای دومین بار در طول 18 ماه اخیر دست به اخراج کارکنان استرالیایی خود زده که این موضوع در چند هفته اخیر به اوج خود رسیده است.

به گزارش روزنامه ساندی مورنینگ هرالد، بی پی از اعلام آمار دقیق اخراج شدگان در آخرین دور کاهش فرصتهای شغلی خودداری، اما تأیید کرد که راهبرد این شرکت در بخش پایین دستی در استرالیا و نیوزیلند دچار تحولاتی شده است که به سبب آن این تصمیم گرفته شد. 

بی پی در ماه مه امسال اعلام کرد که پایانه های و مراکز ارائه خدمات محلی خود را در نواحی مختلف با حفظ مالکیت به پیمانکارانی واگذار کرده است که اداره آنها را در دست گیرند. 

بر این اساس، شرکت UGL قرار است شبکه پایانه های بی پی را در استرالیا در دست گیرد و شرکتهای Toll، لوز پترولیوم و گریت ساثرن فیول بخش مراکز خدماتی و توزیع محصولات بی پی را بر عهده گیرند. 

یک سخنگوی بی پی گفت: این تغییرات در نیمه دوم امسال اجرا می شود و دلیل اصلی اخراجهای اخیر در استرالیا بوده است. 

وی گفت: در نتیجه این تحولات تعدادی از جایگاههای شرکت در ملبورن بدون استفاده باقی می ماند که مجبور به اخراج کارکنان آنها شدیم، البته به همه کارکنان درباره این تصمیمها اطلاع رسانی شده است و همگی در طول فرآیند اخراج حمایت شرکت را داشته اند.

به گفته وی، این تغییرات سبب می شود بی پی جایگاه خود را تقویت کند در حالی که آینده پیش روی بخش پایین دست در استرالیا به شدت در حال تغییر است. 

بنابر برآورد شبکه فرفکس مدیا Fairfax Media، تعداد افرادی که بیکار شده اند بیش از 50 نفر نیست، اما ممکن است در ماههای آینده تعداد آنها بیشتر شود. 

کاهش فرصتهای شغلی در حالی صورت می گیرد که 16 ماه پیش شرکت بی پی 300 تن دیگر از کارکنان خود را در ملبورن اخراج کرد، در طول روند اخراج این کارکنان از آنها خواسته شد تا دوباره به شرکت درخواست همکاری دهند در حالی که به همراه درخواستشان یک عکس و یک برنامه پنجساله از چشم انداز آنها در همکاری با شرکت باید فرستاده می شد. 

این اخراجها در پی کاهش کم سابقه قیمت جهانی نفت در سال 2014 که به کمتر از 60 دلار برای هر بشکه رسید، رخ داد.

کاهش قیمت نفت برای شرکتهای وابسته به بی پی در استرالیا بسیار گران تمام شد و آنها در سال 2014،  50 تا 75 درصد از سود خود را از دست دادند. 

بی پی در گزارشهای مالی خود اعلام کرده است که انتظار افزایش قیمتها در آینده نزدیک را ندارد. 
کد خبر 243941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =