بهره‌گیری از فناوریهای سبز در عرصه صنعت نفت و گاز

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با برنامه‌ریزیهای صورت گرفته، بهره‌گیری از فناوریهای سبز در عرصه نفت و گاز به صورت پایلوت در عسلویه اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، گفت: یکی از مهمترین راهبردهایی که می‌تواند در حل و فصل معضلات گسترده و متنوع محیط زیست کشور موثر واقع شود استفاده از فناوریهای سبز است.

وی افزود: به منظور تبادل تکنولوژیها و فناوریهای سبز به ایران، مذاکراتی نیز با دیگر کشورهای دنیا از جمله فرانسه، ایتالیا و نروژ انجام شده و حضور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مذاکرات می‌تواند به غنای اطلاعات و تکنولوژیهای نوین سبز که مورد تبادل قرار می‌گیرد، کمک کند.

ابتکار با اشاره به برنامه‌ریزیهای صورت گرفته به منظور بهره‌گیری از فناوریهای سبز در عرصه نفت و گاز به صورت پایلوت در عسلویه تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری می‌تواند مشورت دهی و انتقال تجربیات و دانش خود را از همین طرح پایلوت آغاز کند، زیرا هم افزایی، حضور و همراهی این معاونت نقشی مهم در رفع بحرانهای متعدد محیط زیست کشور دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با استقبال از تشکیل کارگروه مشترک برای توسعه بهره‌گیری از فناوریها و تکنولوژیهای سبز در زمینه حفاظت محیط زیست عنوان کرد: تشکیل این کارگروه، گامی مهم در ارتقای فنی حوزه محیط زیست کشور است.

کد خبر 243942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =