تولید نفت آمریکا در ماههای آینده روند کاهشی خواهد داشت

تازه ترین ازیابی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که تولید نفت خام این کشور در ماه مه نسبت به ماه آوریل روزانه 50 هزار بشکه کاهش یافت.

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال از نیویورک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز (سه شنبه، 16 تیرماه) در تازه ترین گزارش ماهانه چشم انداز کوتاه مدت انرژی خود اعلام کرد: در پی کاهش فعالیت شرکتهای نفتی در واکنش به قیمتهای پایین نفت خام، تولید نفت ایالات متحده در ماه مه نسبت به رکورد 44 ساله ماه آوریل، کاهش یافت.

بر پایه این گزارش، تولید نفت خام آمریکا در ماه مه روزانه 50 هزار بشکه افت نسبت به ماه آوریل، به 9 میلیون و 651 هزار بشکه در روز رسید.

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که تولید نفت خام ایالات متحده در ماه آوریل به 9 میلیون و 701 هزار بشکه در روز و بالاترین سطح از سال 1971 میلادی رسید.

معامله گران بازار نفت پس از کاهش قیمتهای جهانی نفت خام در پی وجود مازاد عرضه نفت در بازار، هم اکنون تحولات تولید نفت خام آمریکا را در ماههای اخیر به دقت زیر نظر دارند.

با توجه به تخطی اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) از سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه این سازمان، سرمایه گذاران معتقدند که برای جلوگیری از مازاد عرضه بیشتر در بازار نفت، تولید نفت خام آمریکا باید کاهش یابد.

ادامه روند کاهشی تولید نفت آمریکا تا فوریه 2016 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که تولید نفت خام این کشور از آوریل 2015 تا فوریه 2016 با روندی کاهشی روبرو خواهد بود.

این اداره ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود که تا ماه ژوئن روند کاهشی تولید نفت خام آمریکا آغاز نمی شود.

با این حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود را برای تولید نفت خام آمریکا در سال 2015 و سال آینده میلادی افزایش داد.

بر اساس ازیابی این اداره، تولید نفت خام آمریکا در سال 2015 میلادی به میانگین روزانه 9 میلیون و 470 هزار بشکه و در سال 2016 به میانگین 9 میلیون و 320 هزار بشکه در روز می رسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا ماه گذشته میلادی (ژوئن) پیش بینی کرده بود که تولید نفت خام آمریکا امسال به میانگین روزانه 9 میلیون و 430 هزار بشکه و سال آینده به میانگین 9 میلیون و 270 هزار بشکه در روز می رسد.

افزایش پیش بینی این اداره درباره تولید نفت خام آمریکا در پی افزایش برآوردهای برای برداشت نفت خام از پروژه های نفتی خلیج مکزیک پدید آمده است.

آدام سیمینسکی، مدیر اداره اطلاعات انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: در حالی که انتظار می رود تولید نفت خام آمریکا در ماههای آینده روندی کاهشی داشته باشد،  با این حال مجموع تولید نفت خام این کشور در سال 2015، بالاترین سطح در 45 سال گذشته خواهد بود.

وی افزود: اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز پیش بینی خود برای مصرف نفت خام آمریکا را افزایش داد، تقاضا برای بنزین در آمریکا برای نخستین بار از سال 2007 به حدود 9 میلیون بشکه در روز می رسد که این موضوع نشان دهنده افزایش رانندگی در بزرگراههای این کشور است.

تقاضا و مصرف جهانی نفت خام

براساس ارزیابی این اداره، تقاضای جهانی نفت خام امسال به میانگین روزانه 95 میلیون و 460 هزار بشکه و در سال 2016 به میانگین 95 میلیون و 670 هزار بشکه در روز می رسد.

این اداره در برآورد پیشین خود تقاضای جهانی نفت خام برای سال 2015 را 95 میلیون و 240 هزار بشکه و برای سال آینده میلادی 95 میلیون و 480 هزار بشکه در روز اعلام کرده بود.

در همین حال انتظار می رود مصرف جهانی نفت خام امسال به روزانه 93 میلیون و 630 هزار بشکه و سال آینده به 95 میلیون و 30 هزار بشکه در روز برسد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش چشم اندازه کوتاه مدت انرژی ماه ژوئن خود مصرف جهانی نفت خام در سال 2015 را روزانه 93 میلیون و 300 هزار بشکه و این مقدار را برای سال 2016 میلادی 94 میلیون و 640 هزار بشکه در روز برآورد کرده بود.

قیمتهای جهانی نفت خام

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش چشم اندازه کوتاه مدت انرژی خود پیش بینی کرد که میانگین قیمت نفت خام شاخص دابیلو تی آی امریکا امسال به 55 دلار و 51 سنت برای هر بشکه می رسد، در حالی که این رقم در برآورد پیشین این اداره، 55 دلار و 35 سنت برای هر بشکه اعلام شده بود.

این اداره پیش بینی خود برای قیمت نفت خام برنت دریای شمال در سال 2015 را نسبت به برآورد پیشین کاهش داد و اعلام کرد این رقم امسال به میانگین 60 دلار و 22 سنت برای هر بشکه می رسد، در حالی که این رقم در برآورد پیشین 60 دلار و 53 سنت برای هر بشکه برآورد شده بود.

میانگین قیمت نفت خام برنت در سال 2014 میلادی به میانگین 98 دلار و 89 سنت برای هر بشکه رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی خود برای قیمت نفت خام آمریکا در سال 2016 را ثابت نگه داشت و اعلام کرد که این رقم به میانگین 62 دلار و چهار سنت برای هر بشکه و قیمت نفت خام برنت به میانگین 67 دلار و چهار سنت برای هر بشکه می رسد.

کد خبر 243943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =