راهکار نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا برای نابودی داعش

نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می گوید اگر به عنوان رئیس جمهوری بعدی آمریکا انتخاب شود برای مقابله با داعش همه میدانهای عراق را بمباران می کند.

دونالد ترامپ، میلیاردر آمریکایی که هم اکنون دومین نماینده اصلی جمهوریخواهان برای انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری ایالات متحده به شمار می رود، در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان، گفت: برای مقابله با داعش هر کاری حاضر است بکند از جمله این که میدانهای نفتی عراق را بمباران کند. 

وی پیش از این که ماه گذشته نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمزیکا را اعلام کند نیز ادعا کرده بود که راه مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه را اما گفت: نمی گذارد اسرار نظامی که در سر دارد به دشمن انتقال یابد.

گفته می شود که داعش پارسال بیش از صد میلیون دلار از راه فروش غیر قانونی نفت خام عراق در بازار سیاه به دست آورده است. 

سناتور لیندزی گراهام، یک نامزد دیگر جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، نیز از روش خود برای مقابله با داعش سخن به میان آورده است.

وی گفت: برای مبارزه و نابودی داعش قصد دارد 10 هزار تن از نیروی ارتش آمریکا را به سوریه اعزام کند.
  
گراهام نیز پیش تر گفته بود که تنها تجهیز کردهای اقلیم کردستان عراق برای مقابله با داعش کافی نیست و باید اقدامهای عملی تری در این باره به کار گرفته شود.
 
پارلمان عراق هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد: عراق به دلیل سرقت نفت خام از سوی گروه تروریستی داعش که یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده است، ماهانه بیش از ١٠٢ میلیون دلار ضرر می کند.

بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش ماهانه یک میلیون و ٢٧٠ هزار بشکه نفت خام از چاههای نفتی این کشور به سرقت می برد و در بازار سیاه می فروشد.

کد خبر 244048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =