۲۳ تیر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
  • کد خبر: 244131

سخنگوی قوه قضائیه: پرونده فروش فرودگاه قشم در حال رسیدگی است پرونده دکل گمشده در دادسرای تهران تحت رسیدگی است و متهم اصلی این پرونده در بازداشت به سر می‌برد

به گزارش گروه تلکس شانا به نقل از روزنامه ایران، سخنگوی قوه قضائیه: پرونده فروش فرودگاه قشم در حال رسیدگی است پرونده دکل گمشده در دادسرای تهران تحت رسیدگی است و متهم اصلی این پرونده در بازداشت به سر می‌برد چهار وکیل، چهار کارمند متخلف قوه قضائیه و شش تا هفت دلال که با جعل عنوان، سر مردم کلاه می‌گذاشتند، دستگیر شدند بانک مرکزی به دلیل اخلال در نظام اقتصادی و همچنین سپرده‌گذاران به دلیل خیانت در امانت از مؤسسه توسعه میزان شکایت کرده‌اند
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص پرونده دکل گم شده و اینکه آیا کسی هم در این راستا بازداشت شده است یا نه، گفت: نمی‌دانم این تعبیر دکل مفقود شده درست است یا نه، اما یک نفر متهم اصلی اکنون بازداشت است. به گزارش «ایران»، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز گذشته در هشتاد ویکمین نشست خبری خود با بیان اینکه گزارش هایی درباره دکل نفتی رسیده است، افزود: گزارش در دو -سه مرحله به نام فرد متهم آمده است و پرونده‌ای برای این دکل در دادسرای تهران تشکیل شد.
معاون اول قوه قضائیه افزود: اطلاعاتی که از شرکت مدنظر در اختیار دستگاه قضا قرارداده شده مورد استفاده قرار می‌گیرد اما اینکه مورد تأیید است یا نه باید کارشناسی شود.
توصیه به وکلای بابک زنجانی
سخنگوی قوه قضائیه به وکلایی که می‌خواهند وکالت پرونده بابک زنجانی (میلیاردر نفتی ) را بر عهده بگیرند گفت: این طور نباشد که در کنار پرونده میلیاردر نفتی، پرونده‌ دیگری را بر عهده بگیرند، بلکه آنها باید روزی 7 الی 8 ساعت پرونده را مطالعه کنند. در واقع اگر آنها می‌خواهند حق‌الوکاله میلیاردی بگیرند واقعاً باید بر روی پرونده وقت بگذارند.
معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سؤال خبرنگار «ایران» مبنی بر اینکه شماری از نمایندگان مجلس مدعی شدند که میلیاردر نفتی در زندان نیست و روند رسیدگی به پرونده وی به کندی پیش می‌رود و خواستار ملاقات با وی شده‌اند، آیا دستگاه قضا با این در خواست موافقت خواهد کرد گفت: چنین چیزی که نمایندگان بگویند بابک زنجانی در زندان نیست نشنیده ام. اگر نمایندگان در جریان باشند می‌دانند که اقدامات بسیار سنگینی انجام شده است. شاهد ادعا هم پرونده‌های زیادی است که به دادگاه ارسال شده است. وی افزود: چندبار هیأت هایی به برخی کشورهای خارجی برای ردیابی پول‌ها اعزام شدند. حتماً از بانک‌ها هم تحقیق شده است. به وکلا می‌گویم که از هم اکنون مانند یک کارمند وقت بگذارند پرونده را بگیرند چراکه حق الوکاله میلیاردی هم دارند. در ضمن هر نماینده‌ای طبق قانون اگر درخواستی داشته باشد بررسی می‌شود.
واکنش به سخنان اشرفی اصفهانی در پرونده حمید بقایی
معاون اول دستگاه قضا در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اشرفی اصفهانی رئیس شعبه تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری گفته است آقای بقایی اموالی را از کشور خارج کرده و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده است، همچنین افراد دیگری از جمله احمدی‌نژاد در پرونده بقایی مطرح هستند، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: اگر کسی محتویات پرونده قضایی را مطرح کند، خلاف است و نمی‌دانم این آقایی که اسم برده اید چه گفته و بعید می‌دانم از روند قضایی اسم برده باشد.
وی درباره اینکه چه کسانی غیر از بقایی در این پرونده مطرح هستند، گفت: تا مراحل نهایی رسیدگی به این پرونده، امکان اظهار نظر وجود ندارد و نمی‌توان گفت که چه افراد دیگری در این پرونده دخیل هستند. البته ممکن است بازپرس افرادی را به عنوان متهم یا مطلع برای تحقیق احضار کند.
آخرین وضعیت پرونده فروش فرودگاه قشم
معاون اول قوه قضائیه درخصوص آخرین وضعیت پرونده فروش فرودگاه قشم گفت: این پرونده در حال رسیدگی است و دو تا سه نفر نیز در این زمینه بازداشت شده‌اند و هنوز در مرحله تحقیقات در دادسرا است.
وی در خصوص درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی از دستگاه قضایی گفت: من نشنیده‌ام که ایشان اعاده دادرسی خواسته باشند.
بازداشت تعدادی از اعضای هیأت مدیره مؤسسه میزان
محسنی‌اژه‌ای درباره تخلف مؤسسه توسعه میزان هم افزود: این مؤسسه قرار بود در بانک صادرات ادغام شود، اما اعضای هیأت مدیره این مؤسسه نپذیرفته و اقداماتی را که قرار بود انجام دهند، انجام ندادند. بنابراین تعدادی از اعضای هیأت مدیره این شرکت بازداشت شده‌اند. در این زمینه هم بانک مرکزی به دلیل اخلال در نظام اقتصادی و هم سپرده گذاران به دلیل خیانت در امانت از این مؤسسه شکایت کرده‌اند. برای این شرکت مدیر تسویه انتخاب شده تا برای بازگرداندن پول مردم اقدام کند.
دستگیری پنج نفر در رابطه با حوادث سال 88
سخنگوی قوه قضائیه گفت: همچنین در جریان بررسی فتنه 88، پنج نفر از کسانی که در این فتنه فعالیت داشتند، دستگیر شدند که برخی از آنها در خارج و برخی داخل ایران بودند و پرونده آنها به دادگاه رفته است. محسنی اژه‌ای افزود: پرونده این افراد در دادگاه بدوی رسیدگی شده و آنان محکوم شناخته شده‌اند اما حکم آنها قابل اعتراض است. وی ادامه داد: همچنین دو تا سه نفر در جریان این فتنه، ممنوع الخروج شده‌اند و افرادی که برخی آنها نیز در خارج کشور هستند، همچنان تحت تعقیب قرار دارند که اگر به کشور بیایند، محاکمه آنها حضوری و اگر نیایند ممکن است غیابی برگزار شد.
محسنی اژه‌ای گفت: این افراد محکوم به حبس هستند اما از گفتن میزان حبس و جزئیات آن معذورم. محسنی اژه‌ای درباره احضار احمدی مقدم و رادان به عنوان مطلع در دادگاه سعید مرتضوی اظهار داشت: طرفین پرونده خواستند این افراد در دادگاه حضور یابند اما مشخص نیست که قاضی این درخواست را پذیرفته یا نه.
دستگیری 15وکیل، کارمند و دلال
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص بازداشت 15 وکیل، کارمند متخلف و دلال، گفت: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های ما مبارزه با فساد در داخل یا خارج قوه قضائیه است، به همین منظور چهار وکیل از وکلای متخلف به اتهام دریافت رشوه دستگیر شدند. همچنین چهار کارمند متخلف قوه قضائیه نیز بازداشت شدند و شش تا هفت دلال که با جعل عنوان، سر مردم کلاه گذاشته‌اند، دستگیر شدند و این افراد با وکلا و کارمندان متخلف مرتبط بودند. وی خاطرنشان کرد: همچنین برخی افراد که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و توهین به مقدسات یا افراد و نهادها کرده‌اند، توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شده‌اند.
درباره بورسیه‌ها
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه رویکرد قوه قضائیه در برخورد با عاملان انتشار اسامی بورسیه‌ها چه بوده، گفت: کسانی هستند که ممکن است بی‌جهت اسم آنها مطرح باشد اما جزو بورسیه نباشند یا کسانی که براساس ضوابط یا مقررات بورسیه گرفته اما به عنوان فرد متخلف مطرح شده‌اند و اگر کسی در این موارد که جرمی اتفاق افتاده شکایت کند، قوه قضائیه به آن رسیدگی می‌کند.
سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به برگزاری سومین جلسه دادگاه خبرنگار واشنگتن پست، گفت: همان‌طور که می‌دانید امروز – دوشنبه - دادگاه جیسون رضائیان برگزار شد. رسیدگی به این پرونده ادامه دارد و از جلسه بعدی و همچنین صدور حکم مطلع خواهید شد.

کد خبر 244131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =