بخاریهای گازی استاندارد هستند

بخاریهای گازی تولیدشده در کشور همگی از بالاترین استانداردها برخوردار بوده و دارای ایمنی لازم هستند.

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد:  بخاریهای گازی هیچگونه مشکلی  از نظر ایمنی ندارند و همگی دارای استانداردهای متعارف و شناخته شده هستند.

رسول یار احمدی افزود:  واحدهای تولیدی کشورمان از نظر ساخت بخاریهای گازی  از کمیت و کیفیت بالایی برخوردار هستند و باید گفت که نوع و جنس بخاری عامل حوادث ناشی از گاز گرفتگی نیست.

وی ادامه داد: فندک، شوع و دیگر اجزای بخاریها از سوی سازندگان معتبر ساخته می شود که همگی شناخته شده و مورد تایید هستند.

مدیرکل ایمنی، محیط زیست و انرژی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که گاز گرفتگی در ساختمانها ناشی از نحوه ساخت اشتباه ساختمان و مسیرهای خروجی منتهی به بخاری است گفت: استاندارد ساختمان می گوید که لوله های بخاری و خروجی ها مستقیم باید به سمت بالا باشد.

به گزارش شانا، عباس هاشمی مدیرکل صنایع فلزی، برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت  پارسال اظهار کرده بود: تولید ٢ میلیون دستگاه بخاری کم مصرف و پربازده با رتبه انرژی C تا پایان سال ٩٦ در قالب راهکارهای اقتصاد کم کربن منطبق با سیاستهای اقتصاد مقاومتی پیش بینی و تمهیداتی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزوده بود: با توجه به تصریح قانون بودجه از نظر استفاده بهینه از منابع انرژی کشور طرح ارتقا و روز آمدکردن رتبه انرژی بخاریهای گازسوز دودکش دار به عنوان طرح مشترک وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی از ابتدای امسال مطرح شد.

هاشمی ادامه داده بود: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کمیته راهبردی در این زمینه با مشارکت وزارت نفت و تولیدکنندگان عمده، سازمان ملی استاندارد و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت تشکیل شده است.

وی تصریح کرده بود: موضوع ارتقای گرید انرژی در بخاریهای گازسوز با لحاظ کردن شرایط اقلیمی، مباحث و استانداردهای ساختمان، فرهنگ و الگوی مصرف کنندگان و کیفیت تولیدات داخلی مورد بحث و بررسیهای کارشناسی قرار گرفته و پیشنهادهای اجرایی در جهت بهینه سازی مصرف انرژی و تولید محصولات با رتبه انرژی بالاتر ارائه می شود.

 

کد خبر 244217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =