شدت مصرف انرژی با منابع موجود در کشور سازگار نیست

متاسفانه الگوی مصرف در زمینه انرژی و آب با وضع بارندگی و منابع آب کشور سازگار نیست و در وضعی به سر می‌بریم که اوضاع آب بحرانی است.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، دیروز (جمعه 2 مردادماه) در یازدهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند با اشاره به این که در زمینه گرد و غبار (که منطقه غرب آسیا را آزار می‌دهد) و در زمینه آلودگی هوا دولت در شهرهای بزرگ دستاوردهای خوبی  داشته است، تصریح کرد: با همکاری وزارتخانه های نفت، صنعت، معدن و تجارت، کیفیت هوا نسبت به گذشته بهبود یافته است.

وی با اعلام این که باید در تولید گازهای گلخانه‌ای روند کاهشی را در پیش بگیریم افزود: باید به سمت روشهای صنعتی، روی‌آوری به انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر گام برداریم و الگو و فرهنگ مصرف انرژی را در کشور اصلاح کنیم.

ابتکار با اشاره به این که متاسفانه الگوی مصرف در زمینه انرژی و آب با وضع بارندگی و منابع آب کشور سازگار نیست و در وضعی به سر می‌بریم که اوضاع آب بحرانی است، گفت: باید الگوی مصرف آب در بخشهای کشاورزی، خانگی، صنعتی و عمومی تغییر کند و تحول بزرگی اتفاق بیفتد زیرا در الگوی مصرف انرژی روند خاصی را نداریم.

 

 

 

کد خبر 244499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =