رشد 20 درصدی حفر و تکمیل چاههای نفت و گاز در 4 ماه نخست سال

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از حفر و تکمیل 60 حلقه چاه نفت و گاز در چهار ماه نخست امسال به وسیله ناوگان این شرکت در اقصی نقاط خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهران مکوندی گفت: شمار چاههای تکمیل شده از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال در مقایسه با دوره مشابه پارسال 12 حلقه بیشتر است که رشد 20 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: از این چاهها 31 حلقه توسعه ای توصیفی، 27 حلقه تعمیری و ٢ حلقه اکتشافی بوده است که 39 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، پنج حلقه در گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی، چهار حلقه در شرکت نفت فلات قاره، ٢ حلقه مربوط به مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و 10 حلقه در قالب پروژه ای مربوط به شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) است.

مکوندی اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال در مجموع 121 هزار و 287 متر حفاری چاههای نفت و گاز با کاربست 73 دکل ناوگان حفاری این شرکت در مناطق خشکی و دریایی انجام شد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری گفت: با تلاش مستمر نیروهای عملیاتی و پشتیبانی شرکت و هماهنگی با شرکتهای متقاضی در مدت یاد شده حفاری هشت حلقه چاه ١٦٤ روز زودتر از برنامه پیش بینی شده از طرف واحدهای متقاضی به پایان رسید که از نظر زمان به تولید رسیدن چاه و ترخیص دکل حفاری دارای ارزش اقتصادی بالایی است.

وی با اشاره به پیوستن دکل حفاری سنگین خشکی ٣٩ فتح در ابتدای امسال به ناوگان شرکت، توضیح داد: در زمان حاضر دکلهای جدید ملکی ٩٤ و ٩٥ فتح نیز مراحل راه اندازی در موقعیتهای تعیین شده در مناطق نفتخیز جنوب را طی می کنند که براساس برنامه دکل 94 تا یک ماه آینده وارد مدار عملیات خواهد شد.

مکوندی افزود: ناوگان شرکت ملی حفاری ایران هم اکنون ٧٤ دکل سبک، سنگین و فوق سنگین در اختیار دارد که از این تعداد 71 دکل خشکی و 3 دکل دریایی است که دکل دریایی مورب (ابوذر) برای تعمیرات دوره ای (اورهال) به اهواز انتقال یافته است.

به گزارش شانا، این دکلها هم اکنون در گستره عملیاتی شرکتهای ملی مناطق نفتخیز جنوب، مهندسی و توسعه نفت، فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در استانهای خوزستان، ایلام، بوشهر ،کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خراسان رضوی و هرمزگان در حال حفر چاههای نفت و گاز هستند.

کد خبر 244511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =