۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
  • کد خبر: 244611
صندوق اوپک‎ فعالیتهای خود را افزایش می دهد

صندوق اوپک برای توسعه بین المللی (‎(OFID در سی و ششمین نشست خود در وین با افزودن یک میلیارد دلار سرمایه به این صندوق تصمیم گرفتند فعالیتهای خود را گسترش دهند.

به گزارش روزنامه قطری پنینسولا، آخرین نشست صندوق اوپک برای توسعه بین المللی به ریاست علی شریف ال عمادی، وزیر دارایی قطر در وین برگزار شد و  سرانجام اعضا تصمیم گرفتند فعالیتهای صندوق را یک میلیارد دلار افزایش دهند. 

صندوق اوپک با همکاری شرکتهای در حال توسعه عضو و جامعه حامیان بین الملل برای رشد اقتصادی و فقر زدایی در همه مناطق کمتر توسعه یافته جهان فعالیت می کند. 

این صندوق اهداف سازمانی خود را از طریق سرمایه گذاری و اعطای کمکهای مالی به ساخت زیرساختهای ضروری در مناطق مورد نظر و نیز ارائه خدمات اجتماعی با هدف ارتقای تولید، رقابت و تجارت در این کشورها عملیاتی می کند.

اصلی ترین مجموعه تصمیم گیری در این صندوق، شورای وزیرانای کشورهای عضو است که سه شنبه هفته گذشته (30 تیر) سی و ششمین نشست خود را در وین برگزار کرد تا عملکرد صندوق و نیز سیاستهای آن را در طول سال آینده مرور کند. 

مهمترین نکته ای که در طول این نشست به نتیجه رسید این بود که اعضا در باره یک برنامه راهبردی سازمانی جدید به توافق رسیدند. این برنامه فعالیتها و تحولات سازمانی صندوق را در 10 سال آینده (2016-2025) مشخص کرده است. 

العمادی در سخنرانی خود در طول نشست، این برنامه را یک برنامه راهبردی مهم نامید که متمرکز بر راه حلهای انعطاف پذیر، کارا و نوآورانه است. 

وی گفت: این برنامه می تواند از دستاوردهای اخیر تأمین مالی شود. 

وی از اهمیت ماههای پیش رو برای تعیین سمت و سوی تحولات جهانی سخن گفت و ادامه داد: کشورهای عضو همگی تصریح کرده اند که حمایت خود را از صندوق مطابق با اهداف توسعه پایدار ملل متحد (SDG) ادامه خواهند داد، این اهداف در ماه سپتامبر اعلام می شود.

در این نشست همچنین رئیس بعدی صندوق کشور الجزایر انتخاب شد که توسط ابدالرحمن بن خلفا، وزیر دارایی الجزایر، در این نشست حضور داشت؛ همچنین، اکوادور نیز به عنوان نایب رئیس صندوق انتخاب شد.

سفیر اکوادور در اتریش ویلسون پاستور موریس به نمایندگی از کشورش در این نشست حضور داشت. 

کد خبر 244611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =