«رونق تولید» تنها گزینه میز اقتصادی‌ها برای بازگشت منابع

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: هدایت منابع بلوکه‌شده (پس از آزادسازی) به سمت تولید، چالشهای بیکاری، قیمت، کمیت و صادرات را رفع می‌کند بنابراین باید از صرف این منابع در بخش جاری پرهیز کرد.

ابوذر ندیمی در گفتگو با خبرنگار شانا بابیان این‌که روز سه‌شنبه که وزیر اقتصاد و دارایی در کمیسیون اقتصادی حضور می‌یابد در خصوص منابع بلوکه‌شده گفتگو خواهد شد، افزود: این موضوع برای ما شفاف است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سپس به تبیین ابعاد این رویداد پرداخت و گفت: منابع بلوکه‌شده چهار وجه دارد، یکی سهم دولت است که رئیس‌کل بانک مرکزی آن را اعلام کرد و بخشی هم مرتبط با بخش خصوصی است که به دولت، مجلس و بودجه مرتبط نمی‌شود، بخش سوم هم بخش ریالی شده است و بخش دیگر آن‌هم درگیر پروژه‌هاست که آن‌هم گزارش بدهند که پولی که طلب داشته‌ایم برای فلان پروژه صرف می‌شود.

این نماینده مجلس نهم افزود: اولویت صرف این منابع باید برای بخش تولید باشد و صرف هزینه‌های جاری و مصرفی نشود چون تنگناهای بیکاری، صادرات، قیمت و کمیت داریم، بنابراین چالشهای یادشده بارونق تولید رفع می‌شود.

وی با اشاره به تعاریف متفاوتی که برای جدایی بودجه از نفت وجود دارد، گفت: باید به‌طور متناسب سرمایه‌گذاری در نفت و گاز و پتروشیمی عملیاتی شود.

یکصد و هجدهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، روز (شنبه ٣ مردادماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد.

در این جلسه، آثار اقتصادی تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر لغو تحریمهای اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و گزارشی از گفتگو با هیئتهای اقتصادی اروپایی و آسیایی که به تازگی به تهران آمده‌اند، ارائه شد و سازوکار هماهنگی و پیگیری روابط اقتصادی خارجی مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهوری با تاکید بر ضرورت اقدام هماهنگ در تقویت تولید ملی، خواستار پیگیری جدی سیاستهای اقتصاد مقاومتی در به کارگیری ظرفیتهای داخلی و ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در داخل کشور شد.

براین اساس، منابع ارزی دولت و بانک مرکزی که براساس توافقهای انجام شده، آزاد خواهند شد باید به سمت فعالیتهای زیربنایی و تولیدی کشور و رشد اقتصاد ملی هدایت شوند.

کد خبر 244636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =