افت قیمت نفت 200 میلیارد دلار پروژه نفتی را به تعویق انداخت

شرکتهای بزرگ نفت و انرژی در جهان به منظور حفظ سطح سود سهام سرمایه گذاران، پروژه های در حال انجام خود را تا حدود 200 میلیارد دلار ملغی کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز از لندن، این تصمیم به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گرفته شد.

این تصمیم با کاهش قیمت فلزات از جمله طلا، مس و دیگر مواد خام و کاهش قیمت نفت که در پی نگرانیهای موجود از ضعیف شدن رشد اقتصادی چین و افزایش عرضه نفت در بازاهای جهانی به وجود آمده، همزمان شده است.

بنابر گزارش موسسه وود مکنزی، کاهش قیمت نفت خام در بازارهای جهانی که از تابستان پارسال آغاز شد سبب تعویق 46 پروژه بزرگ نفت و گاز شد که این پروژه ها برای توسعه ذخایری بوده است که در مجموع معادل 20 ملیارد بشکه نفت در خود جای داده اند. 

از جمله شرکتهای بزرگی که پروژه های خود را به امید افزایش قیمتها به عقب انداخته اند می توان به این شرکتهای بی پی، شرکت انگلیسی-هلندی شل، شورون آمریکا، استات اویل نروژ، و وودساید پترولیوم آمریکا اشاره کرد. 

عملیات حفاری روزانه هزاران دلار هزینه در بر دارد از این رو لغو این پروزه ها می تواند درآمدهای پیمانکاران را به شدت کاهش دهد و به این دلیل است که بسیاری از این پروژه ها به زمانهای آینده واگذار می شوند.

کانادا بزرگترین کشوری است که این طرحها در آن به تعویق انداخته شده است؛ این کشور همه طرحهای توسعه ذخایر ماسه های نفتی خود را که حدود پنج میلیارد و 600 میلیون بشکه برآورد شده اند را اکنون کنار گذشته است. 

کد خبر 244652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =