اوکراین در ماه اوت گاز بیشتری از اروپا می خرد

اوکراین در نظر دارد در ماه اوت به منظور ذخیره سازی در تاسیسات خود، گاز بیشتری از اروپا دریافت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز،  ولادمیر دمچیشین، وزیر انرژی اوکراین  گفت: اوکراین در نظر دارد به منظور افزایش تزریق گاز به تاسیسات ذخیره سازی خود، گاز بیشتری از اروپا وارد کند.

وی افزود: اوکراین به دنبال واردات حدود 40 میلیون متر مکعب گاز در روز از اروپاست، در حالی که نسبت به ماه ژوئیه 24 میلیون مترمکعب گاز رشد نشان می دهد.

اوکراین واردات گاز را از روسیه را به دلیل نرسیدن به توافق بر سر قیمت به تعویق انداخت.

مقامهای انرژی اوکراین می گویند: اوکرترانس گاز، شرکت دولتی اپراتور ترانزیت گاز اوکراین، باید حدود 60 میلیون متر مکعب گاز را در روز ذخیره کند تا بتواند از کافی بودن گاز برای استفاده در زمستان و همچنین انتقال گاز به اروپا مطمئن شود.

وزیر انرژی اوکراین اعلام کرد: هفته گذشته اوکراین با حدود سه میلیارد مترمکعب کاهش ذخیره روبرو بود.

مقامهای انرژی روسیه اعلام کرده اند که اوکراین برای تضمین عرضه پایدار گاز به اروپا در زمستان باید ١٩ میلیارد متر مکعب گاز ذخیره داشته باشد، اما دمچیشین گفته است که ١٦,٦ میلیارد مترمکعب گاز که اوکراین پارسال ذخیره کرده بود، برای عرضه به کشورهای اروپایی کافی است.

اتحادیه اروپا حدود یک سوم گاز مصرفی مورد نیاز خود را از روسیه دریافت می کند و حدود نیمی از این مقدار از خط لوله ترانزیتی واقع در خاک اوکراین تامین می شود.

در همین حال وزیر انرژی اوکراین  پیش گفته بود: اوکراین امسال برنامه ای برای تامین گاز مصرفی به شورشیان در مناطق شرقی ندارد و مصرف گاز این کشور نسبت به پارسال ٢٠ درصد کاهش یافته است.

اوکراین پارسال حدود دو میلیارد مترمکعب گاز به جدایی طلبان در شهرهای دونتسک و لوهانسک در شرق داد که آنها در قبال آن مبلغی پرداخت نکردند.


کد خبر 244677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =