زیرساختهای پاکستان برای ورود گاز ایران به بازنگری نیاز دارد

یک کارشناس گاز در پاکستان می گوید این کشور باید تأسیسات و زیرساختهای خود را برای ورود گاز ایرانی آماده کند. لوله های فعلی تحمل فشار گاز ایرانی را ندارد.

به نوشته روزنامه پاکستانی داون، دبیر انجمن مشاوره ای سی ان جی پاکستان (APCNGA) گفت: اسلام آباد باید زیرساختهای خود را برای دریافت گاز طبیعی از ایران ارتقا دهد. 

به گفته قیاس عبدالله پاراچا، ایران سهم خود را از خط لوله گاز ایران-پاکستان تکمیل کرده و آماده صدور 750 میلیون فوت مکعب در روز گاز به این کشور است، در حالی که پاکستان به تازگی عملیات لوله گذاری را در خاک خود آغاز کرده است. این عملیات در حالی انجام می شود که خطوط داخلی گاز پاکستان به شدت نیاز به ارتقا دارد. 

دبیر انجمن سی ان جی  پاکستان دیروز (دوشنبه، گنجم مردادماه) گفت: زیرساختهای قدیمی موجود در پاکستان باید به سرعت ارتقا یابد، در غیر این صورت همه تلاش این کشور برای رفع بحران انرژی در آن بی فایده خواهد بود. 

عبدالله گفت: پاکستان حدود 10 سال پیش واردات گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) را آغاز کرد، اما تأسیسات گازی ارتقا نیافت و این موضوع سبب کاهش توان استفاده از ال ان جی وارداتی شد. 

پایانه واردات ال ان جی در پاکستان تنها ظرفیت دریافت روزانه 660 میلیون فوت مکعب از این محصول را دارد، اما خطوط لوله نمی تواند بیش از 325 میلیون فوت مکعب را در روز انتقال دهد و این مثالی از مدیریت ناصحیح تأسیسات در پاکستان است و مردم  باید هزینه این اشتباه ها را بپردازند. 
کد خبر 244690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =