330 میلیارد دلار صرفه جویی در مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به صرفه جویی 165 میلیارد دلاری از محل اجرای طرحهای تصویب شده بهینه سازی در کل عمر مفیدشان گفت: پیش بینی می شود با تصویب طرحهای جدید این شرکت در امسال، بتوان برای 165 میلیارد دلار صرفه جویی انرژی دیگر نیز برنامه ریزی کرد.

نصرت اله سیفی در پاسخ به خبرنگار شانا در مورد طرحهای جدید ماده 12 قانون رفع موانع تولید اظهار کرد: در قالب طرحهای بند «ق» تبصره 2 قانون بودجه سال 93، 12 طرح با هدف کاهش شدت انرژی در شورای اقتصاد مطرح شد که 9 طرح آن به تصویب رسیده است.

وی افزود: طرحهای نوسازی مترو تهران، مترو 8 کلانشهر، از رده خارج کردن 400 هزار موتوسیکلت بنزینی 125 سی‌سی فرسوده تهران و جایگزینی همان تعداد موتوسیکلت برقی‌ نیز از طرحهای در حال بررسی بند «ق» در شورای اقتصاد هستند.

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به این که این شرکت امسال نیز طرحهای جدیدی برای کاهش شدت انرژی دارد، تصریح کرد: پس از تصویب آیین نامه ماده 12 قانون رفع موانع تولید در هیئت وزیران، این شرکت طرحهای جدید را در شورای اقتصاد مطرح می کند.

به گفته وی، اصلاح مرغداریها، تولید مشترک برق و حرارت (CHP)، اصلاح گلخانه ها، تولید موتورهای نسل جدید خودرو، توسعه شبکه سی ان جی، اصلاح پالایشگاهها و مایملک شرکت ملی نفت و نوسازی وانت بارها از طرحهای جدید شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در امسال هستند.

سیفی با بیان این که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت امسال به دنبال اجرای طرحهای تصویب شده در شورای اقتصاد است، یادآور شد: 165 میلیارد دلار از محل اجرای طرحهای بهینه سازی که تاکنون تصویب شده اند در طول عمر مفیدشان حاصل می شود که پیش بینی می شود با تصویب طرحهای جدید امسال برای کاهش شدت انرژی، در حدود 165 میلیارد دلار صرفه جویی دیگر نیز محقق شود.

وی با بیان این که شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تسهیلگر رسیدن به هدف کاهش 50 درصدی شدت انرژی در کشور است، گفت: کل کشور باید برای رسیدن به هدف کاهش مصرف 5 میلیارد بشکه معادل نفت خام تا سال 1400 تلاش کند.

کد خبر 244691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =