کاهش 15 درصدی مصرف گاز با تنظیم هوا و سوخت مشعل موتورخانه

تنظیم هوا و سوخت مشعل موتورخانه منجر به کاهش 15 درصدی مصرف سوخت در این واحدها می شود.

معاون امور مهندسی و بهره برداری شرکت ملی گاز ایران با بیان این که یکی از نکات مهم که در کاهش مصرف تاثیر گذار بوده، تنظیم هوا و سوخت مشعل موتورخانه ها است به خبرنگار شانا گفت: با تنظیم مناسب هوا و سوخت مشعل که بسیاری از موتورخانه ها این مشکل را دارند، شاهد صرفه جویی 15 درصدی در مصرف سوخت خواهیم بود.

مجتبی شیخ بهایی افزود: شرکت ملی گاز ایران در برخی از شهرها این پروژه را به صورت رایگان انجام داده و صرفه جویی حاصل از آن در قبضهای گاز محسوس بوده است.

تنظیم موتورخانه 2 هزار واحد مسکونی همدان

وی اعلام کرد: به عنوان مثال به صورت رایگان سیستم سوخت و هوای موتورخانه بیش از دو هزار واحد مسکونی در استان همدان را تنظیم کرده ایم و پس از آن با بررسی قبوض مشخص شد که این کار 15 درصد صرفه جویی در مصرف گاز به همراه داشته است.

شیخ بهایی با بیان این که پروژه دیگری نیز برای یکهزار موتورخانه در تهران انجام داده ایم، گفت: مشابه این طرح برای صنایع نیز در دست اقدام بوده و تعدادی واحد گلخانه ای، ریخته گری و کوره های آجر پزی که سیستم گرمایشی دارند نیز در برنامه قرار گرفته است.

به گفته وی، شرکت ملی گاز ایران با گازرسانی به روستاها و صنایعی که گاز ندارند گاز را جایگزین فرآورده می کند و در ادامه با اجرای طرحهای بهینه سازی باعث کاهش مصرف در سیستمهای مصرف می شود.

کد خبر 244695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =