۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
  • کد خبر: 244696
مجلس از پاسخهای وزیر نیرو قانع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخهای وزیر نیرو درباره اقدامهای انجام شده جهت احیا و نجات تالابها و دریاچه های کشور قانع شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 6 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، پس از شنیدن اظهارات وزیر نیرو و نادر قاضی پور به عنوان نماینده سوال کننده از وی از پاسخهای چیت چیان قانع شدند.

چیت چیان، وزیر نیرو در پاسخ به پرسش نماینده سوال کننده گفت: در خصوص بررسی مسایل و مشکلات دریاچه ارومیه و راهکارهای نجات این دریاچه اقدامات بسیاری صورت گرفته است و با حضور معاونین ذیربط رئیس جمهوری و وزرای دستگاه های مرتبط و کارشناسان و اساتید دانشگاه چندین جلسه برگزار شده و چندین طرح پیشنهادی ارائه شده مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت 19 طرح بعنوان طرح  های دارای اولویت اجرا، مشخص شده و اقدامات لازم برای تأمین اعتبار مورد نیاز به عمل آمده است.

وی ادامه داد: در خصوص انتقال آب حوضه آبریز دریاچه ارومیه به حوزه های دیگر برای مصارف شرب و صنعت در صورتی که منظور سوال کننده انتقال آب زاینده رود به استان آذربایجان شرقی می باشد به این دلیل است که بخشی از حوضه آبریز دریاچه ارومیه در این استان واقع شده است و این انتقال در داخل حوضه آبریز برنامه ریزی شده بود نه انتقال بین حوضه ای در حالیکه در راستای حمایت و نجات دریاچه ارومیه طرح تأمین آب شرب و صنعت شهرستان های استان آذربایجان شرقی از ارس که در واقع انتقال آب از خارج حوضه آبریز دریاچه ارومیه می باشد در دستور کار قرار گرفته و این طرح به احیای دریاچه ارومیه کمک خواهد کرد.

دکتر لاریجانی سوال نماینده مذکور را با توجه به ملی بودن آن به رأی گذاشته و با 125 موافق، 47 مخالف و 7 ممتنع از مجموع 213 نماینده حاضر در جلسه نمایندگان از پاسخ وزیر قانع شدند.

کد خبر 244696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =