۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
  • کد خبر: 244697
کاهش 28 هزار بشکه ای واردات نفت آمریکا

واردات نفت خام آمریکا در ماه ژوئن (خرداد و تیرماه) نسبت به ماه گذشته 28 هزار بشکه در روز کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، واردات نفت خام آمریکا در ماه ژوئن با کاهش ملایم 28 هزار بشکه‌ای در روز در مقایسه با ماه گذشته به 7 میلیون بشکه در روز رسید؛ همچنین در مقایسه سالانه کاهشی معادل با 62 هزار بشکه در روز داشته است.

در ماه آوریل، کانادا با سهم 47 درصد از واردات آمریکا مهمترین صادرکننده به این کشور است. عربستان و ونزوئلا به ترتیب با 16 درصد و 11 درصد جایگاههای بعدی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، صادرات آمریکای شمالی به ایالات متحده در ماه مارس به 3 میلیون و 250 هزار بشکه در روز رسید و بیشترین سهم را در واردات نفت خام این کشور به خود اختصاص داد، بعد از آن، آمریکای لاتین با افزایش صادرات به آمریکا  مواجه بوده و با میانگین 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز دومین جایگاه را در صادرات نفت خام به این کشور دارد. همچنین، خاورمیانه با صادراتی حدود یک میلیون و 500 هزار بشکه در روز جایگاه سوم را از آن خود کرده است.

واردات فرآورده در آمریکا  در ماه مه با کاهشی معادل 13 هزار بشکه در روز به 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز رسیده است؛ این در حالی است که در مقایسه سالانه، واردات آن  16 هزار بشکه درروز معادل 7/0 درصد افزایش داشته است؛ کانادا و روسیه مهمترین صادرکننده‌های فرآورده به آمریکا هستند.

در ماه ژوئن، واردات نفت آمریکا با کاهش ملایم 28 هزار بشکه‌ای در روز در مقایسه با ماه گذشته به 7 میلیون بشکه در روز رسید. همچنین در مقایسه سالانه کاهشی معادل 62 هزار بشکه در روز داشته است.

 

کد خبر 244697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =