آیین گرامیداشت درگذشتگان سقوط بالگرد سکوی نفتی ابوذر

کارکنان شرکت ملی حفاری ایران امروز سه شنبه (6 مرداد ماه ) با برپایی آیینی، یاد و خاطره دو تن از همکاران و دو نفر کادر پروازی بالگرد سکوی نفتی ابوذر را که در آبهای خلیج فارس دچار حادثه شد، گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار شانا، در این آیین که مدیرعامل، معاونان، مدیران ستادی و عملیاتی، جمعی از کارکنان بخشهای مختلف شرکت ملی حفاری و تعدادی از اعضای خانواده حادثه دیدگان، حضور داشتند، از زنده یاد خورشید حسینی و رسول شجرات کارکنان دستگاه حفاری دریایی مورب و علی عزتی و صفر پایخوان خلبان و کمک خلبان بالگرد تجلیل به عمل آمد. 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه این آیین، ضمن تسلیت به خانواده های در گذشتگان این حادثه با خانواده های آنان ابراز همدردی کرد. 

حیدر بهمنی با اشاره به اهمیت صنعت حفاری و دشواری کار در این صنعت راهبرد، گفت: گستردگی وسعت عملیاتی حفاری در دریا و خشکی و شرایط اقلیمی 30 درجه زیر صفر تا 50 درجه سانتیگراد بالای صفر و شرایط خاص دریا در کنار طبیعت کار از نظر عملیاتی، سختی و مخاطرات خاص خود را دارد. 
 
وی افزود: کارکنان اقماری این شرکت به سه طریق زمینی، هوایی و دریایی بر روی دستگاههای حفاری تردد دارند که بروز حوادث احتمالی در این زمینه اجتناب ناپذیر است. 
 
بهمنی اظهار کرد: از سوی دیگر کار با طبیعت ناشناخته، رفتار چاه و احتمال حوادثی نظیر فوران چاه از دیگر خطرهایی است که در این صنعت وجود دارد که با کاربست نکات ایمنی و رعایت استانداردهای تعریف شده به حداقل ممکن می رسد.
 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران نیروی انسانی را مهمترین و ارزشمندترین سرمایه شرکت دانست و گفت: صیانت از نیروی انسانی اصلی ترین اولویت کار محسوب می شود.
 
وی افزود: کارکنان سختکوش این شرکت با اراده پولادین تمام توان خود را برای تحقق برنامه های صنعت نفت در زمینه تولید نفت و گاز و اعتلای کشور به کار بسته اند و حفاری کلید ورود مخازن و استخراج نفت و گاز است. 
 
بهمنی اظهار کرد: بخش های مختلف از جمله بخش عملیات دریا این شرکت در کنار شرکت نفت فلات قاره و دیگر دستگاههای مربوط نهایت تلاش خود را برای یافتن درگذشتگان این حادثه به کار گرفته اند.
گفتنی است آیین بزرگداشت درگذشتگان این حادثه زنده یاد خورشید حسینی رئیس دستگاه حفاری مورب و زنده یاد رسول شجرات با حضور خانواده ها، بستگان و همکاران در محل سکونت  آنان در شهرهای بوشهر و اهواز برگزار نیز شد. 
 
در جریان سقوط یک فروند بالگرد در آبهای خلیج فارس که ساعت 22 و 30 دقیقه دوشنبه 22 تیرماه اتفاق افتاد چهار سرنشین آن جان باختند. 
 
این بالگرد از نوع آگوستا متعلق به شرکت هلی کوپتری تارا و در اجاره شرکت نفت فلات قاره بود که برای انتقال یکی از کارکنان بیمار شرکت ملی حفاری ایران به بیمارستان، سکوی نفتی ابوذر را به مقصد بوشهر ترک کرده بود که در مسیر دچار حادثه شد. 
کد خبر 244699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =