بی پی پایین ترین رقم سود در 10 سال اخیر را تجربه کرد

شرکت انگلیسی بی پی امروز (سه شنبه، ششم مردادماه) در گزارشی از کاهش 64 درصدی سود خود در سه ماه دوم امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت بی پی، شرکت انگلیسی بی پی امروز (سه شنبه، ششم مردادماه) در بیانیه ای اعلام کرد که سود تعدیل شده این شرکت یک میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است، در حالی که این مقدار در مدت مشابه پارسال سه میلیارد و 600 میلیون دلار بود.

تدوام روند افت قیمتهای جهانی نفت خام و گازطبیعی، کاهش مشارکت با شرکت روسی روسنفت، ادامه نا آرامی ها در صنعت لیبی و تاثیر منفی آن بر فعالیتهای بی پی در لیبی از دلایل اصلی افت سود این شرکت در سه ماه دوم امسال به شمار می رود.

در همین حال رشد درآمدهای بی پی از صنایع پایین دستی و کاهش هزینه ها در کل بخشهای این شرکت مانع از کاهش بیشتر سود این شرکت شد.

موافقت بی پی برای پرداخت جریمه 18 میلیارد و 700 میلون دلاری به دولت ایالات متحده آمریکا و پنج ایالت این کشور برای جبران خسارتهای ناشی از نشت مرگبار نفت در خلیج مکزیک که پنج سال پیش رخ داد، نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر کاهش 64 درصدی سود این شرکت در سه ماه دوم امسال به شمار می رود.

باب دادلی، مدیرعامل بی پی گفت: اوضاع و شرایط خارج از این شرکت همچنان از چالشهای عمده به شمار می رود، اما بی پی به سرعت مشکلات را حل کرد و ما به این روند ادامه می دهیم.

وی افزود: تلاشهای بی پی برای افزایش کارآیی  و کاهش هزینه ها افزایش می یابد و ما به نظم و انظباط سرمایه گذاریها ادامه می دهیم.

میانگین قیمت نفت خام برنت در سه ماه دوم 2015 62 دلار برای هر بشکه بود، در حالی که این مقدار در سه ماه نخست امسال 54 دلار و در سه ماه دوم 2014، 110 دلار برای هر بشکه بود.

قیمت نفت خام برنت در سه ماه سوم هم اکنون به میانگین 58 دلار برای هر بشکه رسیده است.

دادلی گفت: قیمتهای جهانی نفت خام در هفته های گذشته در واکنش به ادامه مازاد عرضه و ضعف در بازارهای اقتصادی و مالی و توافق جامع هسته ای تهران و کشورهای گروه 1+5  با افت روبرو بوده است.

وی گفت: من اطمینان دارم که بی پی برای قیمتهای پایین تر نفت خام راه حلی مناسب بر می گزیند.

بر اساس این گزارش، جریان نقدی عملیاتی شرکت بی پی در سه ماه دوم امسال 6 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده است در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال هفت میلیارد و 900 میلیون دلار بود.

کد خبر 244711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =