پیشرفت فیزیکی میدان نفتی آزادگان شمالی به مرز 94 درصد رسید

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی از پیشرفت فیزیکی بیش از 93 درصدی این میدان مشترک تا خردادماه امسال خبر داد و گفت: برخی از واحدهای این طرح هم اکنون پیش راه اندازی شده است.

کرامت بهبهانی، در گفتگو با خبرنگار شانا، با اشاره به پیشرفت 45.6 درصدی فاز اول طرح توسعه میدان آزادگان شمالی در دولت یازدهم افزود: تا پایان اردیبهشت ماه امسال پیشرفت فیزیکی این فاز اول این میدان به 93.6 درصد رسیده است.

وی پیشرفت فاز اول طرح توسعه میدان آزادگان شمالی را در دولت یازدهم (ابتدای شهریورماه 92) 48 درصد اعلام کرد و افزود: این میزان تا انتهای سال 92 به 63.5 درصد رسید.

بهبهانی با بیان این‌که عملیات پیش راه‌اندازی فاز اول این طرح تمام شده است، افزود: البته برخی از بخشها مانند دو ترین (ردیف)  نیروگاه آزادگان شمالی، راه‌اندازی شده است. 

مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی هدف از اجرای فاز اول توسعه این میدان را تولید روزانه 75 هزار بشکه نفت خام اعلام و تصریح کرد: هم‌اکنون بخش مهندسی و مطالعات تحت الارضی از پیشرفت 93.43 درصدی، حفاری 99 درصدی و تاسیسات سطح الارضی از پیشرفت 93 درصدی برخوردار است. 

به گزارش شانا، میدان آزادگان شمالی از جمله میدانهای مشترک نفتی ایران با کشور عراق است که میزان نفت درجای آن معادل 6.5 میلیارد بشکه برآورد شده است. طرح توسعه این میدان در دو فاز هریک با ظرفیت تولید 75 هزار بشکه نفت در روز پیش بینی شده است که با بهره‌برداری هر دو فاز آزادگان شمالی، تولید از این میدان در مجموع 150 هزار بشکه نفت خواهد بود.

میدان آزادگان شمالی با مساحتی حدود 460 کیلومتر مربع بخشی از میدان نفتی آزادگان است که در حدود 120 کیلومتری غرب اهواز در منطقه مرز مشترک بین ایران و عراق در جنوب غرب ایران واقع شده است.

کد خبر 244717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =