گاز ایران با 10 میلیارد یورو به اروپا می رسد

صادرات گاز ایران به قاره سبز مستلزم سرمایه گذاری 10 میلیارد یورو در تمام بخشهای صنعت گاز در طول مسیر است.

مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: هم اکنون در زمینه صادرات گاز به اروپا اتفاق جدیدی نیفتاده و با توجه به حاکم شدن شرایط مثبت کنونی باید اراده جدیدی به وجود بیاید و طرفین از طریق مذاکره موضوع را پیگیری کنند.

عزیز الله رمضانی با بیان این که این کار مستلزم یک کار فشرده بوده و فعلا در حد اعلام مواضع است، افزود: مطالعات پارلمان اروپا بیانگر این است که ایران پتانسیل صادرات سالانه ٢٥ تا ٣٠ میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا دارد.

ایران بهترین منبع تامین گاز اروپا است

وی یادآور شد: در مطالعه ای که پارلمان اروپا انجام داده مشخص شده است امکان صادرات گاز توسط ١٢ کشور به این قاره وجود دارد که ایران نیز از جمله این کشورها و بهترین منبع تامین گاز است.

به گفته وی، اروپایی ها به دنبال تنوع منابع تامین انرژی قاره سبز هستند و ایران نیز با توسعه فازهای جدید پارس جنوبی، ظرفیت مناسبی برای افزایش صادرات گاز پیدا خواهد کرد و از هشت مسیر می تواند به شبکه گاز اروپا متصل شود.

رمضانی اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم اکنون حدود ٢٢ تا ٢٣ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از گاز طبیعی تامین می کند.

سفر هیئت عراقی به ایران برای تنظیم قرارداد عملیاتی صادرات گاز

مدیر بین الملل شرکت ملی گاز ایران در ادامه از سفر هیئت عراقی به ایران خبر داد و گفت: هیئت عراقی تا 10 روز آینده برای تنظیم قرارداد عملیاتی صادرات گاز به ایران می آیند.

رمضانی ادامه داد: این هیئت به صورت مشترک با امور بین الملل شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران دیدار خواهد داشت و کلیه موارد عملیاتی را نهایی می کنند و عملیاتی سازی این موارد مقدمه ای برای آغاز صادرات گاز به این کشور خواهد بود.

توقف واردات گاز ترکیه به صورت رسمی اعلام نشده است

رمضانی با اشاره به توقف واردات گاز ترکیه از ایران گفت: علت توقف واردات گاز تاکنون به صورت رسمی از طرف ترکیه اعلام نشده است.

وی با بیان این که مبنای موارد فورس ماژور اعلام رسمی خریدار در مورد علت توقف و تطبیق آن با قرارداد فیمابین است افزود: پس از اعلام رسمی از سوی طرفین، این موارد مشمول مفاد قراردادی که وجود دارد می شود.

به گفته وی، مرجع تایید موارد و حوادث فورس ماژور نیز اتاقهای بازرگانی دو طرف هستند.

کد خبر 244749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =