وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر نفت دیدار کرد

دیدار دو جانبه بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه دقایقی پیش در ساختمان مرکزی وزارت نفت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار شانا، لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که به عنوان سومین مقام بلندپایه اروپایی پس از زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمده است، امروز (چهارشنبه، هفتم مردادماه) وارد تهران شد و دقایقی پیش درباره زمینه های توسعه همکاری با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو کرد.

ارتباط اقتصادی ایران و فرانسه که پیش از آغاز تحریم در سطح بالایی قرار داشت در سالهای اخیر به پایین ترین سطح رسیده است؛ با این حال افقی که دو کشور برای آینده در نظر گرفته اند روشن است، دو کشور پیش بینی کردند که مبادله های تجاری برای دوران پسا تحریم به 5 میلیارد دلار برسد.

البته ایران و فرانسه این ظرفیت را دارا هستند تا حجم روابط را به بالاتر از این رقم برسانند و مناسبات خود را به یک شراکت راهبردی در حوزه اقتصادی تبدیل کنند. در این پیوند، در فضای پساتوافق کارشناسان رشد پنج تا 10 درصدی ارزش همکاریهای اقتصادی در صنعت خودروسازی را در 10 سال آینده پیش بینی می کنند.

کد خبر 244754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =