۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
  • کد خبر: 244776
اداره پژوهش شرکت پایانه های نفتی ایران برتر شد

اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران به عنوان اداره برتر شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران در سال 93 شناخته شد.

به گزارش شانا، مهدی حسنی، رییس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این مطلب افزود:پارسال با حمایتهای مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران، دستاوردهای مطلوب و فعالیتهای چشمگیری در حوزه پژوهش و توسعه انجام شد.

حسنی افزود: ساخت چهار دستگاه SRJ و دستیابی به خودکفایی در حوزه ساخت تجهیز یاد شده و صرفه جویی قابل توجه در حوزه ساخت داخل از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته بوده است. در این زمینه عملیات تعمیرات اساسی مخازن ذخیره سازی با شتاب و کیفیت بیشتری انجام شد.

رییس اداره پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران، «مدلسازی تاسیسات پایانه نفتی شمال با استفاده از نرم افزار PDMS» را از دیگر دستاوردهای این شرکت در سال گذشته اعلام کرد و گفت: این دستاورد در توسعه زیرساخت های سوآپ نفت خام اثرگذاری مثبت داشته است.

حسنی، «طراحی، ساخت و نصب بازوهای بارگیری» به عنوان دیگر دستاورد این شرکت در حوزه پژوهش خواند و افزود: در دو اسکله شرقی و غربی پایانه نفتی خارگ فعالیت های مهم و اثربخش با بکارگیری این دستاورد انجام شده است که علاوه بر صرفه جویی، سبب افزایش توانمندی نیروهای داخلی شده است.

وی از «طراحی و ساخت کارت های الکترونیکی دستگاه فلوکامپیوتر میترینگ شماره 1 پایانه عسلویه»،  «طراحی و ساخت دستگاه تانک پروور» ، «طراحی  و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب» و «مطالعات امکان سنجی احداث مخازن زیرزمینی نفت خام به صورت بدون پوشش» به عنوان دیگر دستاوردهای مهم شرکت پایانه های نفتی ایران در حوزه پژوهش توسعه نام برد.

حسنی ادامه داد: انتخاب پروژه پژوهشی «طراحی و تولید نمونه پودری میکروبی جهت رفع آلودگی های نفتی» به عنوان پروژه برتر در ششمین جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نفت یکی از دستاوردهای این حوزه بوده است.

وی یادآور شد: نمونه این پودر میکروبی در محدوده ای از خاک های آلوده به نفت آزمایش شد و خاک مناسب برای کشت درخت و توسعه فضای سبز تولید شد.

کد خبر 244776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =