تعیین شفاف اهداف دیپلماسی اقتصادی در برنامه ششم توسعه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین جایگاه خاص برای دیپلماسی اقتصادی در برنامه ششم توسعه کشور به‌نحوی‌که عاری از اهداف مبهم و کلی بوده و دقیق تنظیم‌شده باشد را شرط لازم برای پیشبرد این نوع از دیپلماسی معرفی کرد.

به گزارش شانا، گروه سیاست خارجی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی هم جهت با پیگیری استراتژی خود در سال 1394 تحت عنوان ارتقاء کارکرد اقتصادی سیاست خارجی کشور که در چارچوب هدف کلی ترویج و تقویت سیاست خارجی توسعه‌گرا به انجام می‌رسد، اقدام به برگزاری نشستهای کارشناسی با حضور مسئولان و کارشناسان مربوطه کرده است.

علی آقا‌محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست که با عنوان «الزامات و اقتضائات تدوین و اجرای دیپلماسی اقتصادی» برگزار شد، گفت: موضوع دیپلماسی اقتصادی از مهم‌ترین موضوعها و نیازهای کنونی کشور است که می‌بایست با در نظر گرفتن همه ملاحظات و الزامات اساسی نسبت به تنظیم و اجرای درست آن در کشور اقدام کرد.

وی جنوب غربی آسیا را منطقه‌ای مناسب و مستعد برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی دانست و بر این نکته تأکید کرد که ویژگیهای این منطقه از یک‌سو و پتانسیلهای منحصربه‌فرد ایران از سوی دیگر ایجاب می‌کند که تمرکز دیپلماسی اقتصادی ایران معطوف به همین منطقه باشد. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تعیین جایگاه خاص برای دیپلماسی اقتصادی در برنامه ششم توسعه کشور به‌نحوی‌که عاری از اهداف مبهم و کلی بوده و دقیق تنظیم‌شده باشد را شرط لازم برای پیشبرد این نوع از دیپلماسی معرفی کرد.

کد خبر 244779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =