مذاکرات روسیه و اوپک درباره کاهش تولید نفت نیست

وزیر انرژی روسیه که فردا (پنجشنبه، هشتم مردادماه) میزبان دبیرکل اوپک در مسکو خواهد بود، گفت: گفتگوهای روسیه و اوپک درباره کاهش تولید نفت نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، الکساندر نواک امروز (چهارشنبه، هفتم مردادماه) گفت: روسیه در جریان سفر عبدالله سالم البدری، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به مسکو، برنامه ای برای مذاکره درباره کاهش تولید نفت خام ندارد.

وی با بیان این که هم اکنون در بازار نفت اوضاع غیرعادی مشاهده نمی شود، گفت: انتظار می رود قیمتهای جهانی نفت خام در سطح 50 تا 65 دلار برای هر بشکه در نوسان باشد.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، نواک تصریح کرد: من و دبیرکل اوپک درباره قیمتهای جهانی نفت خام بحث و گفتگو نمی کنیم، مذاکرات ما درباره مسائل عمومی مربوط به بازارهای جهانی نفت و گاز خواهد بود، البته در لابلای این بحثها به موضوع قیمت نفت نیز خواهیم پرداخت.

اعضای اوپک در نشست 166 با وجود افت شدید قیمتهای جهانی نفت خام و نیز در نشست 167 این سازمان نیز تصمیم گرفتند سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه خود را با هدف حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام تثبیت کنند.

روسیه، بزرگ ترین تولید کننده نفت خام جهان، نیز از هر گونه اقدامی برای حمایت از قیمتهای جهانی نفت خام که نسبت به پارسال بیش از نصف کاهش یافته است، امتناع کرد.

کد خبر 244786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =