نوسان قیمت نفت در سطوح 50 تا 65 دلار عادی است

وزیر انرژی روسیه نوسان قیمت نفت در سطوح 50 تا 65 دلار برای هر بشکه را عادی دانست.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو، الکساندر نواک امروز (چهارشنبه، هفتم مرداد ماه) گفت: نوسان قیمتهای جهانی نفت خام در سطوح 50 تا 65 دلار برای هر بشکه عادی است زیرا شرایط در بازار نفت به سطح عرضه و تقاضا بستگی دارد.

وی با عادی خواندن و قابل پیش بینی بودن نوسان قیمت نفت در سطوح 50 تا 65 دلار برای هر بشکه، تاکید کرد: هم اکنون شاهد نوسان شدیدی در بازار نیستیم.

وزیر انرژی روسیه تصریح کرد: اوضاع بازارهای جهانی نفت خام در شرایط کنونی به عرضه و تقاضا در بازار بستگی دارد، این موضوع آشکار است.

بر اساس این گزارش، قیمتهای جهانی نفت خام در نیمه دوم سال 2014 ناگهان از رقم بالای 100 دلار برای هر بشکه به 45 دلار برای هر بشکه سقوط کرد.

اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) با وجود سرعت بالای روند کاهشی قیمتهای جهانی نفت خام در نشست 166 این سازمان تصمیم گرفتند با هدف حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام و از دور خارج کرن پروژه های گران قیمت برداشت نفت خام از ذخایر نامتعارف بویژه شیل اویل، سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه خود را ثابت نگه دارند.

قیمت نفت خام در سال 2015 میلادی و در اوایل ماه مه به اوج خود یعنی رقم 69 دلار و 58 سنت برای هر بشکه رسید، اما در ماه ژوئیه به زیر 55 دلار برای هر بشکه رسیده است.

آژانس بین الملی انرژی پیش بینی می کند که قیمتهای جهانی نفت خام در سال 2016 به دلیل کند شدن روند رشد تقاضای جهانی نفت خام با افت بیشتری روبرو می شود.
کد خبر 244788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =