ایران برای احیای صنعت نفت خود به 100 میلیارد سرمایه گذاری نیاز دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با یک روزنامه اتریشی عنوان کرد که ایران برای احیای صنعت نفت خود نیازمند ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از وین، محمد رضا نعمت زاده در گفتگویی با روزنامه اتریشی وینر زیتونگ که دیروز (پنجشنبه، هشتم مردادماه) چاپ شد، تصریح کرد: ایران برای بازگرداندن صنعت نفت خود به سطح پنج سال پیش به حدود 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

ایرانیها هفته گذشته در وین اتریش در جریان برگزاری کنفرانس 2 روزه مشترک ایران و اتحادیه اروپا در زمینه تجارت و سرمایه گذاری که نخستین همایش در این سطح پس از توافق جامع هسته ای به شمار می رفت، به معرفی بسته سیاست اقتصاد خود برای جذب سرمایه ها و فناوری شرکتهها خارجی پرداختند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره این که برآوردها حاکی از آن است که صنعت نفت ایران برای بازگشت به سطح پیش از تحریمها نیازمند 300 میلیارد دلار سرمایه گذاری است، گفت: تا جایی که من مطلع هستم این رقم بسیار زیاد است و فکر می کنم با یک سوم این رقم می توانیم به آن سطح برسیم.

در همین حال، امیر حسین زمانی نیا در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری ایران و اتحادیه اروپا در وین اتریش گفته بود:  ایران حدود ٥٠ پروژه نفت و گاز به ارزش ١٨٥ میلیارد دلار مشخص کرده و امیدوار است که قراردادهای ین پروژه ها را تا سال ٢٠٢٠ میلادی امضا کند.

نعمت زاده روز در حاشیه دومین و آخرین روز کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری مشترک ایران و اتحادیه اروپا در یک نشست خبری گفته بود: تهران انتظار دارد سه ماه پس از لغو تحریمها، دوباره به سامانه بین المللی پرداخت‌ الکترونیکی سوئیفت بپیوندد و این موضوع سبب تسهیل مشارکت شرکتهای خارجی در روند خصوصی سازی در ایران می شود.

 تهران و 6 قدرت جهانی 14 ژوئیه در وین اتریش به یک توافق جامع هسته ای دست یافتند که بر اسا آن قرار است تحریمهای مالی و اقتصادی ایران لغو شوند.

کد خبر 244801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =