قیمت نفت در بازار آسیا تحت تاثیر عوامل کاهنده قرار گرفت

سخنان دیروز (پنجشنبه، هشتم مردادماه) دبیرکل اوپک مبنی بر حفظ سقف تولید این سازمان و در عین حال افزایش ارزش دلار سبب شد قیمت نفت خام در پایان معاملات الکترونیک امروز (جمعه، نهم مردادماه) بازار آسیا کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، قیمتهای جهانی نفت خام امروز پس از سخنان عبدالله سالم البدری درباره حفظ سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه ای اوپک و از سویی دیگر افزایش ارزش دلار، با کاهش بیشتری همراه شد.

قیمت نفت خام شاخص آمریکا در پایان معاملات الکترونیک امروز بازار آسیا با 36 سنت افت به 48 دلار و 16 سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال نیز با 29 سنت کاهش، 53 دلار و 2 سنت برای هر بشکه معامله شد.

دبیرکل اوپک دیروز در دیدار با الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مسکو گفته بود: سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در واکنش به افت قیمتهای جهانی نفت خام تصمیمی برای کاهش سقف تولید خود ندارد.

تحلیلگران معتقدند که سخنان البدری نشان می دهد که اعضای اوپک به دنبال حفظ سهم خود در بازارهای جهانی نفت خام هستند، در حالی که برخی اعضای این سازمان به دنبال از دور خارج کردن پروژه های گران قیمت برداشت نفت خام از ذخایر نامتعارف بویژه شیل اویل آمریکا در بازار هستند.

دنیل آنگ، یک تحلیلگر حوزه سرمایه گذاری در موسسه فیلیپ فیوچرز در این باره گفت: اوپک می گوید تولید نفت خام خود را کاهش نمی دهد و مشخص است که این سازمان به دنبال حفظ سهم خود در بازارهای جهانی است. 

کد خبر 244808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =