قیمتهای جهانی نفت بیش از یک دلار کاهش یافت

افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا در هفته گذشته با وجود کاهش ارزش دلار، قیمتهای جهانی نفت خام را در پایان معاملات روز جمعه (نهم مردادماه) بازارهای نیویورک و لندن تحت فشار گذاشت.

به گزارش خبرگزاریرویترز از نیویورک، قیمت ماهانه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز (جمعه، نهم مردادماه) پس از یک سلسله کاهش در ماه ژوئیه به دلیل افت ارزش شاخص سهام در بازار بورس چین و نشانه هایی از ثبت رکوردهای تازه در تولید نفت کشورهای خاورمیانه به پایین ترین سطح از رکود اقتصادی سال 2008 رسید.

افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا در هفته گذشته برای دومین هفته پیاپی با وجود کاهش ارزش دلار که می تواند به بهبود قیمت کالاها کمک کند، قیمتهای جهانی نفت خام را تحت فشار قرار داد.

قیمتهای جهانی نفت خام بر اساس میانگین هفتگی برای پنجمین هفته پیاپی با کاهش روبرو شد.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا دیروز در پایان معاملات آتی بازار بورس نیویورک (نایمکس) با یک دلار و 40 سنت افت (سه درصد)، 47 دلار و 32 سنت برای هر بشکه داد و ستد شد، میانگین هفتگی قیمت این شاخص نفتی بیش از 2 درصد کاهش یافت.

میانگین قیمت نفت خام آمریکا در ماه ژوئیه با بیشترین مقدار کاهش از اکتبر 2008 یعنی 21 درصد افت همراه شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال در معملات آتی بازار آی سی یی (ICE) با یک دلار و 10 سنت افت، 52 دلار و 21 سنت برای هر بشکه معامله شد، میانگین هفتگی قیمت این شاخص نفتی  18 درصد کاهش یافت.

ارزان فروشی قیمت هر دو شاخص نفت خام آمریکا و برنت تا پیش از پایان بازار ادامه داشت و بیش از سه درصد ازقیمت هر 2 شاخص کاست.

میانگین قیمتهای جهانی نفت خام در ماه ژوئیه به دنبال افت ارزش شاخص سهام در بازار بورس چین و رشد مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی، با کاهش روبرو بود.

تازه ترین بررسی رویترز نشان می دهد که سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)  در ماه ژوئیه در پی افزایش تولید نفت خام عربستان سعودی و دیگر تولید کنندگان عمده نفت در خاورمیانه، بیش از 32 میلیون بشکه نفت خام تولید کردند که این رقم در مقایسه با ماه ژوئن روزانه 140 هزار بشکه رشد نشان می دهد.

ایوگن وینبرگ، رئیس بخش تحقیقات کالا کومرز بانک گفت: اوپک می بایست برای جلوگیری از افت بیشتر قیمتهای نفت خام، تولید خود را کاهش می داد، این افزایش سقف تولید نشان از این دارد که این سازمان در نشست ماه دسامبر خواهان پایبندی بیشتر اعضا به سقف تولید روزانه 30 میلیون بشکه  خواهد شد.

بنک آو آمریکا و مریل لینچ در یادداشتی اعلام کردند که چنانچه تقاضا برای بنزین همچننان در سطوحی بالا باقی بماند، اختلاف میانگین قیمت نفت خام برنت با شاخص دابلیو تی آی در بهار سال آینده می تواند افزایش یابد.

اختلاف میانگین این 2 شاخص نفتی هم اکنون پنج دلار برای هر بشکه است.

کد خبر 244820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =