۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 244832
رشد 13 درصدی صادرات نفت ایران به آسیا

واردکنندگان آسیایی نفت خام ایران در ماه ژوئن امسال 13درصد بیشتر از ماه ژوئن پارسال از ایران نفت وارد کردند.

به گزارش رویترز از توکیو،واردات نفت خام از ایران توسط چین، هند، ژاپن و کره جنوبی که بزرگترین خریداران نفت از ایران هستند، در مجموع یک میلیون و 170 هزار بشکه در روز بوده است که از ماه ژوئن سال 2014، 13 درصد رشد را نشان می دهد. 
ایران بسیار مشتاق است تا با برداشته شدن تحریمهای غربی علیه صادرات نفت خود، تولید و صادرات این محصول را به سطوح قبلی خود قبل از تحریمها برگرداند. 

طبق توافق هسته ای وین، ایران متعهد شده است تا محدودیتهای بلندمدتی بر فعالیتهای هسته ای خود اعمال کند تا کشورهای غربی هم تحریمها را علیه اقتصاد این کشور بردارند. 

قرار است که این تحریمها، سال آینده در صورت اجرای کامل توافق هسته ای و تأیید آن توسط کنگره آمریکا برداشته شود.

با این حال ایران برنامه های مفصلی برای بازسازی صنایع و اقتصاد خود تدوین کرده  و بنا دارد قراردادهایی به ارزش 185 میلیارد دلار تا سال 2020 با شرکای خارجی خود منعقد کند. 

به گفته وزیر صنایع ایران، این کشور برای بازگردادن سطح تولید خود به سال 2011 دست کم به یکصدمیلیارد دلار سرمایه گذاری در میادین نفتی خود نیاز خواهد داشت. 

به گفته یک کارشناس تحریمها در دانشگاه کلمبیا در نیویورک، انتظار نمی رود که قراردادهای واقعی نفتی با ایران تا اواسط سال 2016 به امضا برسد. 

وی گفت: البته صادرات نفت ایران تا آن زمان به میزان 300 تا 500 هزار بشکه در روز تا اجرایی شدن کامل توافق هسته ای افزایش خواهد داشت.
کد خبر 244832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =