فشار تامین منابع پرداخت یارانه وزارت نفت را در تنگنا قرار می دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تلاش وزارت نفت برای تامین منابع پرداخت یارانه ها گفت: متأسفانه بخش عمده‌ای از منابع وزارت نفت که باید برای میدانهای مشترک و رقابت با برخی کشورها سرمایه‌گذاری شود صرف پرداخت یارانه می‌شود که نفع آن برای مردم هم مشخص نیست.

محمدمهدی پورفاطمی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: انصافاً باوجود تنگناهای موجود و تحریمها، صنعت نفت در دو سال گذشته با تحول خوبی روبرو شده ازاین‌رو انتظار می‌رود روند صادرات نفت بهبود و زیر ساختهای صنعت نفت توسعه یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: متأسفانه بخش فراوانی از منابع پرداخت یارانه‌ها از وزارت نفت تأمین می‌شود، این در حالی است که این منابع باید صرف سرمایه‌گذاری در میدانهای مشترک به‌خصوص پارس جنوبی و ساخت پالایشگاه‌ها شود اما منابع صرف پرداخت یارانه می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: پرداخت یارانه‌ها نفعی برای مردم ندارد البته ممکن است کسانی هم باشند که بگویند ما با پول یارانه زندگی می‌کنیم ولی مبلغ یارانه‌ها میزانی قابل‌توجهی نیست.

به گفته‌ای این نماینده مجلس نهم، حذف دهکهای برخوردار و تقویت دهکهای کمتر برخوردار اثربخش‌تر از وضع فعلی است و افزون بر این، صرف منابع- آزادشده ناشی از حذف دهکها - برای رونق کار و تولید باعث ایجاد اشتغال حتی برای فرزندان خانوارها می‌شود ولی آمده‌ایم نسل آینده را وابسته به یارانه کرده‌ام.

عضو کمیسیون اجتماعی افزود: تدابیر وزیر نفت در دولت تدبیر و امید مطلوب بوده اما باید بپذیرم که مشکلاتی هم داریم.

مجلس در جریان تنظیم بودجه امسال تمهیداتی را در خصوص توسعه بهره برداریها از میدانهای مشترک در نظر گرفت اما فشار ناشی از تامین منابع یارانه ها همچنان بخش عمده ای از منابع وزارت نفت را تحت تاثیر قرار می دهد. در حالی که همین منابع اگر صرف توسعه میدانهای مشترک نفت و گاز شود درآمدهای جدیدی برای کشور ایجاد می کند و بخش درآمدی بودجه را تقویت می کند این در حالی است که توسعه صنعت نفت افزون بر مزیتهای اقتصادی دارای آثار سیاسی، اجتماعی است.

کد خبر 244833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =