شمار دکلهای نفتی آمریکا افزایش یافت

شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز آمریکا روز جمعه (نهم مردادماه) در تازه ترین گزارش خود از افزایش شمار دکلهای نفتی این کشور در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارش روز جمعه (نهم مردادماه) شرکت بیکر هیوز نشان می دهد که با وجود سقوط 21 درصدی قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا، شمار دکلهای حفاری نفت در این کشور در هفته گذشته (منتهی به 9 مردادماه) با بیشترین افزایش در طول یک سال گذشته همراه شد، به گونه ای که این تحول فراتر از حد انتظار بود.

این شرکت اعلام کرد که شمار دکلهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به 9 مردادماه با 5 عدد افزایش به 664 دکل رسید، که بالاترین سطح از اواخر ماه مه به شمار می رود.

رشد تعداد دکلهای نفتی آمریکا در هفته گذشته بیشترین افزایش از ماه آوریل 2014 و سومین افزایش پیاپی در 34 هفته گذشته به شمار می رود.

افزایش شمار دکلهای نفتی آمریکا نشان می دهد که شرکتهای حفاری برنامه های خود را براساس میانگین 60 دلاری قیمتهای جهانی نفت خام در ماههای ژوئن و مه ادامه داده اند.

در پی نگرانیها درباره مازاد عرضه و کند بودن رشد تقاضای جهانی نفت خام، قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا با ٦٠ درصد کاهش از رقم ١٠٧ دلار برای هر بشکه در اوت ٢٠١٤ به حدود 50 دلار برای هر بشکه در ماه ژانویه رسید.

در واکنش به کاهش ٦٠ درصدی قیمت نفت خام با کاهش قیمتهای نفت خام، شرکتهای حفاری آمریکا مجبور به حذف هزاران شغل و توقف فعالیت بیش از نیمی از رکورد هزار و ٦٠٩ دکل حفاری فعال تا اکتبر ٢٠١٤، شدند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که تولید نفت خام آمریکا با رسیدن به میانگین روزانه ٩ میلیون و 400 هزار بشکه رسید، در حالی که پیش تر به رقم 9 ملیون و 600 هزار بشکه (بالاترین رقم در 45 سال گذشته) رسیده بود.

کد خبر 244835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =