انحصار کشورهای اروپایی در تعمیر توربینهای گاز شکسته شد

تعویض پوسته های بالا، ‌پایین و داخل (Lower and Upper Insert Cover) محفظه احتراق توربین نفسکی توسط کارشناسان منطقه دو عملیات انتقال گاز با 30 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی انجام شد.

مدیر منطقه دو عملیات انتقال گاز به خبرنگار شانا گفت: برای نخستین بار در مناطق عملیاتی انتقال گاز کشور، کارشناسان توانمند منطقه توانستند با تکیه بر توان علمی و عملی خود،‌ پوسته های بالا، ‌پایین و داخل محفظه احتراق توربین نفسکی را به طور کامل تعویض کنند.

سعید توکلی با بیان این که انجام این تعمیرات پیش از این توسط کارشناسان خارجی انجام می شد، افزود: با توجه به عمر بیش از 45 سال این نوع توربینها، بازده آن کاهش یافته و تعویض پوسته ها ضروری بود، به همین منظور پوسته به طور کامل تعویض و بازده توربین به مقدار اسمی توان خود نزدیک شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت پروژه اعلام کرد: کلیه اندازه گیری مورد نیاز تعویض کامل پوسته های توربین طبق دستورالعمل شرکت سازنده اعمال شده است.

توکلی با تاکید بر اجرای این عملیات برای بهبود بازده توربین گفت: این عملیات که به دست توانمند کارشناسان منطقه انجام شد، 30 میلیارد ریال صرفه جویی ریالی به همراه داشته است.

به گفته وی، در سایه اتکا به توان علمی و فنی کارشناسان منطقه، انحصار تعویض پوسته های بالا، پایین و داخل محفظه احتراق توربین از دست کارشناسان اروپایی خارج شد و از این پس کارشناسان منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران توانایی تعویض پوسته های بالا‍، پایین و داخلی محفظه احتراق توربین نفسکی را در اختیار دارند.

کد خبر 244846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =