آغاز دوباره همکاری شرکتهای اسپانیایی برای واردات نفت ایران به اسپانیا

سفیر اسپانیا در تهران گفت: با توجه به توافقات وین، از شرکتهایی که پیش از این در زمینه واردات نفت ایران به اسپانیا فعالیت می‌کردند برای همکاری مجدد دعوت خواهد شد.

به گزارش شانا، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، در دیدار با سفیر اسپانیا در تهران و با تاکید بر وجود سرمایه گذاری در راستای شکوفایی ظرفیتهای این استان گفت: هم اکنون شش حلقه چاه نفت و گاز در استان حفر و مطالعات اولیه آن انجام و حجم میادین نفتی و گاز آن مشخص شده است.

وی با اشاره به وجود معادن قیر طبیعی بسیار با ارزش در لرستان افزود: این معادن بی نظیر بوده و مطالعات امکان سنجی آنها انجام شده که این ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری است.

پدرو ویینا، سفیر اسپانیا در تهران نیز در این دیدار گفت: توافقنامه وین روابط مطلوبی را میان ایران و اتحادیه اروپا بویژه اسپانیا برقرار خواهد کرد.

سفیر اسپانیا در تهران افزود: پس از ایتالیا، اسپانیا دومین وارد کننده نفت خام ایران بود که متاسفانه صادرات نفت ایران به اسپانیا از سال 2012 قطع شده است.

پدرو ویینا ادامه داد: با توجه به توافقات وین، از شرکتهایی که پیش از این در زمینه واردات نفت ایران به اسپانیا فعالیت می‌کردند برای همکاری مجدد دعوت خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توافق وین نمایندگانی از کشور اسپانیا در حوزه های مختلف به منظور بهبود و توسعه روابط دو کشور وارد ایران خواهند شد که در این راستا وزرای امور خارجه، صنعت و عمران (راه و شهرسازی) اسپانیا با هدف بهبود روابط تجاری و اقتصادی وارد تهران می‌شوند.

سفیر اسپانیا در تهران عنوان کرد: در سفر به لرستان مزیتهای نفت و گاز و معادن سنگ قابل توجه بود که این موارد به منظور رایزنیهای بیشتر به وزرای مربوطه بویژه وزیرانی که به ایران می‌آیند انتقال داده می‌شود.

وی افزود: دولت اسپانیا در راستای ارتقای روابط با ایران تلاش می‌کند و این کشور علاقمند به حضور شرکتهای اسپانیایی در ایران است.

کد خبر 244857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =