افزایش 16 درصدی تحویل گاز به نیروگاههای خراسان رضوی

حجم تحویل گاز به نیروگاههای استان خراسان رضوی در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 16 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با تلاش بی وقفه موفق شدیم همسو با سیاستهای بند "ق" تبصره دو قانون بودجه سال 93 و سایر منابع آن در سال 94 زمینه برخورداری بیشتر نیروگاه های تولید برق استان را از گاز طبیعی فراهم کنیم که این سیاست به کاهش مصرف سوختهای مایع و فرآورده های نفتی کمک زیادی کرده است.

حبیب الله صادقی، ادامه روند گازرسانی به نیروگاه ها را با کاهش آلاینده های جوی مرتبط دانست و افزود: قطعا در زمینه آلودگی هوا با افزایش گازرسانی به نیروگاه ها و جایگزینی آن با فرآورده های نفتی کاهش چشمگیری را احساس خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از مجموع گاز طبیعی توزیع شده چهار ماه امسال در خراسان رضوی، 52 درصد آن مورد استفاده نیروگاه ها قرار گرفته و 48 درصد نیز توسط مشترکان عمومی و صنعتی مصرف شده است.

به گفته وی، هم اکنون نیروگاه های توس، شریعتی، مشهد، فردوسی و نیشابور وظیفه تامین برق استان خراسان رضوی را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی اعلام کرد: همسو با اجرای بند "ق" تبصره دو قانون بودجه سال 93 و سایر منابع آن در سال 94، با جایگزینی گاز طبیعی با فرآورده های نفتی از محل فروش و ارزش افزوده آن بودجه گازرسانی به روستاهای فاقد گاز طبیعی تامین می شود.

کد خبر 244862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =