رای کمیته انرژی سنا به لغو منع قانون صادرات نفت خام آمریکا

کمیته انرژی سنای آمریکا روز پنج شنبه (هشتم مردادماه) طرحی را تصویب کرد که طبق آن منع 40 ساله قانون صادرات نفت خام آمریکا باید لغو شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، به نطر می رسد که نهایی شدن و تصویب این لایحه با واکنشهای شدیدی از سوی مخالفان آن در کنگره آمریکا روبرو شود.

این رأی به آمریکا اجازه خواهد داد تا نفت خام تولید خود را صادر کند و از این را درآمد به دست آورد، این طرح با 12 رأی موافق و 10 رأی مخالف به تصویب این کمیته رسید.

این دومین اقدام قابل توجه در 2 روز پیاپی از سوی مدافعان لغو منع قانون صادرات نفت در سنای آمریکا به شمار می رود، اقدام پیشین این بود که جان بونر، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه (هفتم مردادماه)  حمایت خود را از این طرح اعلام کرد. 

این در حالی است که نمایندگان دموکرات کنگره هنوز علاقه ای به لغو قانون منع صادرات نفت خام آمریکا از خود نشان نمی دهند و نسبت به این که احتمال می رود لغو این قانون منجر با بالارفتن قیمت بنزین در آمریکا شود، می ترسند.

حمایت دموکراتها از این قانون لازم است تا رئیس جمهور اوباما ملزم به تصویب قانونی شود که صادرات را مجاز کند.

لیسا مورکوسکی، یک سناتور جمهوریخواه آمریکا از ایالت آلاسکا، که مدتهاست حمایت خود را از لغو این قانون اعلام کرده، معتقد است زمان کاربرد این قانون سپری شده و توسعه عملیات حفاری شرکتهای نفتی آمریکایی به جایی رسیده است که باید به رقابت با روسیه و عربستان سعودی که بزرگترین تولید کنندگان نفت جهان هستند به رقابت برخیزد.

به گفته مورکوسکی، این طرح سبب می شود  صادرات گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) آمریکا نیز افزایش یاد و ایالتهایی که تولید نفت و گاز فراساحلی دارند از درآمدهای دولت بی بهره نمانند.
کد خبر 244865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =