آغاز حفاری برای کشف منابع احتمالی نفت و گاز در استان گلستان

استاندار گلستان گفت: اقدامهای جدی برای اکتشافات نفت در منطقه صوفیکم گلستان آغاز شده و پس از مراحل تجهیز کارگاه در اواخر مهرماه امسال، اولین دکل حفاری جهت اکتشاف منابع نفتی برپا خواهد شد.

به گزارش شانا، حسن صادقلو، استاندار گلستان، با اشاره به تدوین نقشه راه توسعه این استان گفت: خوشبختانه مصوبه منطقه آزاد تجاری، صنعتی اینچه برون گلستان در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسیده و از این پس نیازمند توجه ویژه نمایندگان گلستانی حاضر در مجلس جهت تصویب نهایی است.

وی با بیان این که مدیریت استان در زمینه های دیگر نیز فعال است، افزود: براساس توافقنامه صورت گرفته با راه آهن جمهوری اسلامی مقرر شد 1250 هکتار از اراضی اینچه برون جهت ایجاد سرمایه گذاری آماده شود که یقینا این اقدام در راستای ایجاد ارزش افزوده برای کریدور ریلی ایران، ترکمنستان و قزاقستان صورت خواهد گرفت.

صادقلو با اشاره به توافقنامه صورت گرفته با وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون اجرای طرح تولید پروپیلن از گاز طبیعی در گلستان تصریح کرد: خوشبختانه این تفاهمنامه که منجر به اشتغال مستقیم حدود دو هزار نفر می‌شود و ظرفیت تولید 600 هزار تن پروپیلن در سال دارد، در حال عملی شدن است و سرمایه گذار با ظرفیت 81 درصدی اعلام آمادگی کرده است.

استاندار گلستان گفت: اقدامهای جدی نیز جهت اکتشافات نفت در منطقه صوفیکم گلستان آغاز شده و پس از مراحل تجهیز کارگاه در اواخر مهر ماه امسال، اولین دکل حفاری جهت اکتشافات نفتی برپا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسن صادقلو، استاندار گلستان چندی پیش به موضوع حفاریهای اکتشافی و سرمایه گذاریهایی که وزارت نفت قرار است در استان گلستان انجام دهد اشاره کرد و گفت: از گذشته های دور صحبتهایی در خصوص وجود ذخایر نفت و گاز در استان گلستان مطرح بوده که یقینا حفاریهای اکتشافی وزارت نفت موجب نتیجه گیری قطعی در این باره خواهد شد.

وی افزود: اگر ذخایر نفت و گاز در بستر خشکی و دریایی استان گلستان وجود داشته باشد ظرفیت بزرگی در توسعه و رشد استان ایجاد می‌شود و می‌تواند آینده اشتغال استان را دگرگون سازد.

کد خبر 244874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =