تامین گاز دهلران و آبدانان از منطقه یک عملیات انتقال

خط لوله انتقال گاز دهلران – آبدانان از خط لوله حسینیه در منطقه یک عملیات انتقال گاز تامین گاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، معاون عملیات منطقه یک انتقال گاز در این باره گفت: با موافقت مدیریت برنامه ریزی شرکت ملی گاز ایران و به منظور تامین گاز خط لوله انتقال گاز دهلران – آّبدانان، اخذ انشعاب موقت از خط لوله حسینیه در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

مهندس لرکی افزود: در مرحله نخست، نسبت به مکان یابی و امکان سنجی اخذ انشعاب اقدام و پس از شناسایی بهترین نقطه انشعاب گیری، خاکبرداری مکانیزه در محل مورد نظر انجام شد.

وی اظهار کرد: در مرحله بعد و پس از تایید اقلام انشعاب توسط بازرسی فنی منطقه، در زمینه تجهیز کارگاه و هماهنگی با واحد دیسپچینگ و شرکت گاز استان خوزستان به منظور قطع گاز و تخلیه خط لوله اقدام شد.

لرکی گفت: با تمهیدات در نظر گرفته شده پس از تخلیه کامل گاز و نصب مکنده های قوی در ابتدا و انتهای خط لوله ، برشکاری گرم بر روی این خط و نصب سه راهی، شیرانشعاب و مدارهای کنار گذر و تخلیه، با حضور نماینده ایمنی در کمتر از 24 ساعت و با تلاش کارکنان حوزه معاونت عملیات خطوط لوله منطقه و بهره برداری خطوط لوله اهواز با رعایت مقررات ایمنی با موفقیت به پایان رسید.

معاون عملیات منطقه یک انتقال گاز افزود: در این عملیات بیش از 15 اینچ قطر برشکاری، آماده سازی، جوشکاری و رادیوگرافی انجام پذیرفت که پس از تایید گزارشهای رادیوگرافی سرجوشهای تولیدی توسط بازرسی فنی، نسبت به اعمال پوشش و تزریق گاز و راه اندازی خط لوله حسینیه، اقدام لازم به عمل آمد.

وی ضمن قدردانی از کارکنان بهره برداری خطوط لوله اهواز، بازرسی فنی، HSE و هماهنگی و نظارت بر انتقال گاز، توضیح داد: خط لوله  دهلران به طول 120 کیلومتر، به منظور گازرسانی به شهرستان دهلران احداث شده است.

دهلران در فاصله 230 کیلومتری ایلام و در جنوب شرقی این استان واقع شده است.

کد خبر 244878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =