73 درصد ترانزیت فرآورده های نفتی کشور در بندر امام انجام می شود

منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی سه ماه نخست امسال موفق شد 73 درصد از سهم ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی کل کشور را به خود اختصاص دهد.

به گزارش شانا، سعدالله عبداللهی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با اشاره به ترانزیت بیش از یک میلیون و ٢٦٩ هزار و ٦٦٨ تن فرآورده های نفتی طی سه ماه نخست امسال از مجتمع بندری امام خمینی(ره) به کشورهای مقصد گفت: این مجتمع بزرگ بندری ضمن فراهم آوردن بستر مساعد برای شرکتهای فعال بخش خصوصی در زمینه ترانزیت فرآورده های نفتی در پایانه نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، توانسته است سهم عمده‌ای از ترانزیت نفتی کشور را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: حجم ترانزیت نفتی کشور طی سه ماه نخست امسال معادل یک میلیون و ٧٣٨ هزار و ٧٦٢ تن است که ٧٣ درصد از این میزان از مرز خروجی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ترانزیت شده که نشان دهنده جایگاه نخست این منطقه در ترانزیت فرآورده های نفتی کشور است.

عبدالهی در تشریح دلایل رونق فعالیتهای ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، تصریح کرد: برخورداری از مزیت نزدیکی به کشور عراق، وجود بسترها و امکانات مجهز و مهیای نگهداری و تخلیه و بارگیری مکانیزه فرآورده های نفتی و استفاده از توان تخصصی و فنی نیروی انسانی کارآمد و آموزش دیده از اهم عواملی است که موجب شکوفایی این نوع فعالیتها و در نتیجه کسب رتبه برتر ترانزیت خروجی فرآورده های نفتی در کشور شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان عنوان کرد: کل ترانزیت کشور اعم از کالاهای نفتی و غیر نفتی طی سه ماه نخست امسال بالغ بر ٣ میلیون تن بوده است که منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) موفق شده ٣٨ درصد از کل این مبادلات را به خود اختصاص دهد.

کد خبر 244880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =