افت 2 درصدی سود خالص شرکت توتال فرانسه

سود خالص تعدیل شده شرکت فرانسوی توتال در سه ماه دوم سال 2015 نسبت به مدت مشابه پارسال تنها سه درصد کاهش یافت.

به گزارشپایگاه اطلاع رسانی شرکت توتال، تازه ترین گزارش آماری این شرکت فرانسوی نشان می دهد که سود خالص تعدیل شده توتال در سه ماه دوم امسال به دنبال افزایش حاشیه سود پالایشی در اروپا و کاهش هزینه ها در پی افت قیمتهای جهانی نفت خام به سه میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.

تحلیلگران سود 2 میلیارد و 610 میلیون دلاری را برای شرکت توتال در سه ماه دوم سال 2015 میلادی پیش بینی کرده بودند.

سود خالص دومین شرکت بزرگ نفتی اروپا در نیمه نخست امسال پنج میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است، در حالی که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال 12 درصد افت نشان می دهد.

در حالی که سهام توتال از زمان افت شدید قیمتهای جهانی نفت خام در ژوئن 2014، با 20 درصد افت روبرو بوده است، اما این شرکت در مقایسه با شرکتهای بزرگ نفتی دیگر از جمله اکسون موبیل، شورون، شل و بی پی عملکرد بهتری داشتند.

تحلیلگران تصمیم توتال برای کاهش هزینه های این شرکت به منظور مقابله با افت قیمتهای نفت خام  و تلاش بزرگترین پالایشگر اروپا را برای گام بر داشتن در مسیر تولید سوختهای پاک ستودند.

توتال اعلام کرد که انتظار دارد هدف کاهش یک میلیارد و 200 میلیون دلار هزینه ها را در سال 2015 محقق کند، هدفی که هم اکنون از 800 میلیون دلار افزایش یافته است.

این شرکت نیز عنوان کرد که در نظر دارد سرمایه گذاریهای خود را از رقم 26 میلیارد و 400 میلون دلار در سال 2014 به 23 تا 24 میلیارد دلار در سال 2015 برساند.

با توجه به افزایش تولید نفت و گاز توتال و احیای قرارادهای امتیازی ابوظبی، سود این شرکت فرانسوی از بخشهای پایین دستی پالایشی و شیمیایی سه برابر شده است.

تولید نفت و گاز توتال در سه ماه دوم امسال 2 میلیون و 299 هزار بشکه معادل نفت بوده است، در حالی که این مقدار در سه ماه نخست امسال 2 میلیون و 395 هزار بشکه معادل نفت بود.

کد خبر 244881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =