گامی رو به جلو برای بازار قراردادهای مبتنی بر عملکرد

نخستین دوره آموزشی اندازه‌گیری و صحه‌گذاری با حضور 25 نفر از کارشناسان انرژی کشور از 10 مرداد ماه آغاز شد و به مدت 3 روز برگزار می شود.

به گزارش شانا، در دوره های آموزشی اندازه گیری و صحه گذاری (M&V) که به طور کامل بر فهرست و الگوی آموزشی سازمان ارزیابی عملکرد (EVO) منطبق است، مبانی M&V بر اساس پروتکل IPMVP آموزش داده می‌شود و کارشناسان انرژی به بحث و بررسی در باره کاربردهای آن در طرحهای کارایی انرژی می‌پردازند.

اخذ گواهینامه این دوره مبتنی بر یک آزمون چهار ساعته کتاب‌ باز است که پس از برگزاری چند دوره آموزشی از داوطلبان به صورت یک‌جا گرفته می‌شود و شرط موفقیت در دوره کسب حداقل 70 درصد نمره آزمون است.

برگزاری این دوره‌ها سبب می شود که بازار قراردادهای مبتنی بر عملکرد، یک گام رو به جلو بردارد و مهندسان انرژی و نمایندگان کارفرما با اندازه‌گیری عملکرد آشنایی پیدا کنند. این در حالی است که در آیین‌نامه جدید ماده 120 قانون رفع موانع تولید، هر طرحی که برای مطرح شدن در شورای اقتصاد ارسال می‌شود، باید به همراه خود طرح اندازه‌گیری و صحه‌گذاری را نیز ارائه دهد.

بنابراین حرکت رو به رشد جامعه مهندسی انرژی کشور علاوه بر فعال شدن آنها به عنوان ناظر اندازه‌گیری و صحه گذاری در طرحهای موجود بند «ق»، حرکت ارزنده ای است که کسب کار جدید را برای آنها به عنوان تهیه‌کنندگان این طرحهای اندازه‌گیری و صحه‌گذاری به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 244894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =