کسب درآمد با سرمایه گذاری در طرح اندازه گیری و صحه گذاری

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت اظهار کرد: سرمایه گذاران طرحهای بهینه سازی انرژی با اخذ گواهینامه اندازه گیری و صحه گذاری از این شرکت می توانند کسب درآمد کنند.

امید شاکری در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به آغاز نخستین دوره های آموزشی اندازه گیری و صحه گذاری(M&V)، گفت: این نظام از سوی واحد اندازه گیری و صحه گذاری طراحی شد و به تأیید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت رسید و برای اجرا به واحدهای زیرمجموعه در شرکت ابلاغ شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که آموزش از ارکان نظام اندازه گیری و صحه گذاری است، افزود: این نظام در سطوح مختلف طراحی شده است.

شاکری در مورد اجرای دوره های آموزشی اندازه گیری و صحه گذاری یادآور شد: اجرای این دوره ها به مراکز آموزشی دارای صلاحیت که از سوی شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ارزیابی شده اند، واگذار شده است.

به گفته وی، در اجرای این دوره های آموزشی، هیچ هزینه ای از طرف دولت پرداخت نمی شود و افرادی متقاضی شرکت در این دوره ها شهریه را پرداخت می کنند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به استقبال خوبی که از این دوره ها شده است، تأکید کرد: سرمایه گذاران طرحهای بهینه سازی مدرک دوره های آموزشی اندازه گیری و صحه گذاری را برای انجام حرفه ای اندازه گیری و صحه گذاری احتیاج دارند.

شاکری با بیان این که تاکنون مدرک اندازه گیری و صحه گذاری در کشور وجود نداشته است، یادآور شد: مرکز آموزش این دوره ها از مرکز آزمون مستقل و مجزاست و مرکز آزمون از سوی شرکت بهینه سازی هدایت می شود.

وی با اشاره به این که بازرسی اندازه گیری و صحه گذاری بسیار حساس است و بازرسان جدای از صلاحیت حرفه ای باید صلاحیت اخلاقی نیز داشته باشند، تصریح کرد: به افرادی که موفق به گذراندن این دوره ها شوند و دارای صلاحیت عمومی نیز باشند گواهی اعطا می شود که می توانند با این گواهینامه کار کنند و از محل انجام اندازه گیری و صحه گذاری پروژه های بند ق کسب درآمد کنند.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با بیان این که آموزشهای اندازه گیری و صحه گذاری هم برای افراد حقیقی و هم افراد حقوقی در نظر گرفته شده است، افزود: پروژه های کوچک به اشخاص حقیقی و پروژه های بزرگ به شرکتها و افراد حقوقی واگذار می شود.

به گزارش شانا، نخستین دوره آموزشی اندازه گیری و صحه گذاری (M&V) از روز گذشته (10 مرداد ماه) آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.

کد خبر 244905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =