گسترش همکاریهای ایران و تایلند در حوزه صنایع سنگین، نفت و گاز

در دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران با سفیر تایلند در تهران، دو طرف به موضوع گسترش همکاریهای ایران و تایلند در بسیاری از زمینه ها از جمله صنایع سنگین، نفت و گاز تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن جلال پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران، عصر دیروز (شنبه 10 مرداد ماه) با رامسی چیکهام، سفیر تایلند دیدار و بر لزوم افزایش حجم مناسبات اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران، روزهای پر رفت و آمد هیئتهای تجاری و سیاسی به ایران را حاکی از تعامل سازنده با کشورهای جهان و اثرات مطلوب ناشی از به نتیجه رسیدن توافق بین ایران و کشورهای گروه 1+5 عنوان کرد.

جلال پور افزود: از سهم کلی 228 میلیارد دلاری واردات کشور تایلند، تنها 111 میلیون دلار به ایران، معادل نیم درصد متعلق بوده و متقابلا سهم تایلند از واردات 50 میلیارد دلاری ایران 181 میلیون دلار معادل 4 /0 درصد بوده که اتاقهای بازرگانی دو کشور در راستای توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور باید فعالتر عمل کنند.

وی تصریح کرد: اجرای دستور مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، با برنامه‌ریزیهای اقتصادی دولت در جهت تقویت بخش خصوصی و ورود به دوران جدید پس از تحریم با دیدگاه افزایش ارتباط با بخشهای خصوصی دنیا محقق خواهد شد.

در این دیدار رامسی چیکهام، سفیر تایلند، اتاق تایلند و فدراسیون تجاری صنایع تایلند را دو سازمان مهم برای توسعه همکاریهای بین‌المللی دانست و عنوان کرد: در سفر اخیر هیئت تجاری ایران به تایلند فضاهای همکاری در بخشهای مختلف مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت و توانمندی تایلند در زمینه های مختلف و همچنین توانمندیهای ایران در صنایع سنگین، نفت و گاز و خودروسازی می‌تواند بستر ساز افزایش همکاریهای مشترک بین دو کشور مدنظر قرار گیرد.

سفیر تایلند گفت: اقتصاد ایران طی 10 سال تحریم نه تنها از پا نیافتاده است، بلکه با اجرای برنامه‌ های اقتصاد مقاوتی توانسته نقش مهمی در منطقه داشته باشد، به نتیجه رسیدن توافق بین ایران وکشورهای 1+5 نیز گام مهمی برای پررنگتر شدن حضور تجاری تایلندی در ایران خواهد بود.

وی افزود: پایان این ماه میلادی در خصوص معرفی فرصتهای تجاری و وضعیت بازار ایران، همایشی در شهر بانکوک برگزار خواهد شد و با همکاری بخشهای اقتصادی و وزارت صنعت، معدن و تجارت 15 و 16 دسامبر هیئت بلند پایه مقامهای اقتصادی و سیاسی به تهران سفر خواهند کرد.

کد خبر 244906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =