عربستان در ماههای اوت و اکتبر از تولید نفت خود می کاهد

تحلیلگر بانک انگلیسی بارکلیز معتقد است تولید نفت عربستان در ماههای اوت و اکتبر 200 هزار بشکه کاهش می یابد.

به گزارش نشریه اقتصادی فوربز، تحلیلگران بانک بارکلیز کپیتال به رهبری مایک کوهن در نیویورک معتقدند که بازگشت ایران به بازار جهانی نفت حداقل تا اواسط سال 2016 زمان می برد و تحلیل کارشناسان بازار درباره توان این کشور برای احیای تولید و عرضه نفت تا حدودی دور از انتظار است.
 
جک لیو، وزیر خزانه داری آمریکا در جریان یک سخنرانی در کنگره آمریکا گفت: قرار نیست به این زودی ها شاهد آثار لغو تحریمهای ایران باشیم و این تحریمها تنها در صورتی که ایران به همه تعهدها و شرایط مندرج در توافق هسته ای وین پایبند باشد، برداشته خواهد شد.

طبق ادعای این وزیر آمریکایی، ایران همچنان نمی تواند به بازارهای تجاری و مالی آمریکا دسترسی داشته باشد؛ افزون بر این، بند و بستهای کنگره آمریکا به دولت این کشور این اجازه را می دهد که در بدترین حالت و در صورتی که صلاح سیاسی این کشور لازم بداند در مدت چند روز همه تحریمها را از سرگیرد.

خریداران نفت ایران همچنان باید مراقب تعاملات تجاری خود با ایران باشند و وارد تجارت عمده نفتی با این کشور نشوند حداقل تا زمانی که این احتمال وجود دارد که تحریمها به وضع پیشین بازگردند.

این بدان معناست که ایران نمی تواند نفت خود را به صورت قراردادهای بلندمدت صادر کند و همچنان باید در بازارهای عرضه تک محموله بفروشد.

آخرین آمارهای منتشر شده از سوی موسسه مشاوره ای ویندوارد نشان می دهد که ذخایر شناور ایران حدود 50 میلیون بشکه است و به تازگی بیشتر نشده است.

تحلیلگر بانک بارکلیز معتقد است عربستان تولید خود را در ماههای اوت و اکتبر 200 هزار بشکه کاهش دهد. این کشور در ماههای تابستان روزانه یک میلیون بشکه مصرف داخلی دارد.

بنابر آمار منتشر شده از سوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک (اوپک) و آژانس بین المللی انرژی (آی یی ای)، بیشترین رقم تولید نفت خام عربستان 10 میلیون و 300 هزار تا 10 میلیون و 500 هزار بشکه در روز خواهد بود.
کد خبر 244912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =