ثبت رکوردی تازه در صادرات نفت از پایانه های جنوبی عراق

صادرات نفت خام از پایانه های نفتی جنوب عراق در ماه ژوئیه با عبور از رقم روزانه سه میلیون بشکه بازهم رکورد تازه ای از خود به جا گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بغداد، مقامهای شرکت دولتی ساوث اویل عراق دیروز (شنبه، دهم مردادماه) اعلام کردند که صادرات نفت خام جنوب این کشور در ماه ژوئیه به میانگین روزانه سه میلیون و 64 هزار بشکه رسید، در حالی که این رقم در ماه ژوئن روزانه سه میلیون و 20 هزار بشکه بود.

صادرات نفت خام از پایانه های نفتی جنوب عراق پس از تقسیم نفت خام نوع بصره به دو نوع سبک بصره و سنگین بصره برای رفع مشکل کیفیت، با افزایش روبرو بوده است.

برخی شرکتهای بین المللی نفت و گاز فعال در پروژه های توسعه میدانهای نفتی عراق، برداشت نفت خام از میدانهای نفتی واقع در جنوب این کشور را افزایش داده اند.

وزارت نفت عراق روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که صادرات نفت خام شمال عراق از طریق پایانه جیهان ترکیه به میانگین روزانه 40 هزار بشکه رسیده است، به طوری که مجموع صادرات نفت خام عراق به سه میلیون و 104 هزار بشکه رسید.

عراق در ماه ژوئن روزانه سه میلیون و 187 هزار بشکه نفت خام فروخت، که صادرات نفت شمال عراق از طریق پایانه جیهان ترکیه به میانگین روزانه 164 هزار بشکه رسیده بود.

اقلیم کردستان عراق از اواسط ماه ژوئن فروش مستقل نفت خام خود را افزایش داده است، در حالی که از مقدار تعهد خود برای ارسال نفت خام سازمان دولتی بازاریابی نفت خام عراق (سومو) به دلیل اختلافها میان بغداد و اربیل بر سر قراردادهای نفتی منطقه کردنشین و سهم این منطقه از بودجه دولتی، کاسته است.

درآمدهای عراق حاصل از فروش نفت خام در ماه ژویئه بر مبنای 50 دلار و 90 سنت برای هر بشکه، چهار میلیارد و 908 میلیون دلار بوده است.


کد خبر 244915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =