۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
  • کد خبر: 244930
بیرانوند : امسال حد اقل یک جام را به خانه می بریم

باشگاه نفت تهران که به عنوان بهترین تیم لیگ چهاردهم حرفه‌ای انتخاب شد، در سالهای اخیر ستاره‌های زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده که از آن جمله می‌توان به علیرضا بیرانوند و امیر ارسلان مطهری اشاره کرد. با این دو جوان بسیار با استعداد که به تازگی به عنوان بهترین دروازه‌بان و پدیده برتر فصل گذشته فوتبال کشور نیز معرفی شدند، گفتگویی داشتیم که خواندن آن خالی از لطف نیست و با ستاره های نفت بیشتر آشنا می شوید.

 نظرتان در باره بهترینها چه بود ؟

بیرانوند: احساس می‌کنم حق علی منصوریان بود تا به عنوان بهترین مربی انتخاب شود. علی آقا مدعی سه جام بود و دو تا را تا آخر رفت. در مجموع بد نبود.

مطهری : من هم با علیرضا همعقیده هستم به نظر من حق علی آقا را ندادند.

انتقادهایی هم به انتخابها مطرح بود؟

مطهری: نمی‌شود بهترین تیم را انتخاب کنیم اما بهترین مربی مربوط به این تیم نباشد. به نظر علی آقا که من  هم قبول دارم چرا ایمان مبعلی نباید بهترین هافبک باشد؟ وقتی ادینهو آقای گل است چرا بهترین مهاجم نمی‌شود؟ در مورد بهترین تیم سال هم باید سرمربی آن بهترین مربی باشد. یا  چرا بازیکن اخلاق نباید علی عزتی باشد.

بیرانوند:سه سال است علی عزتی که جنگنده‌ترین هافبک لیگ است یک کارت قرمز هم نگرفته و فکر کنم طی دو سال، یکی،‌دو تا کارت زرد گرفته باشد واقعا چرا نباید او انتخاب شود؟

 یعنی عواملی دخالت داشته است؟‌

مطهری: به اعتقاد من فقط خودم کاندیدا و بهترین بازیکن و پدیده هستم. نه مهدی طارمی و نه مهدی شریفی. طارمی عملکردی نداشته شاید 7 تا گل زده و چند پاس گل داده و پنالتی زده است. مهدی شریفی چرا باید پدیده باشد وقتی پارسال او به عنوان پدیده حضور داشت. پدیده را کسی نباید بشناسد.

یعنی در همان سال بدرخشد؟

مطهری: من در 11 تا بازی 8 تا گل زدم و در بازیهای آسیایی در چهار بازی 3 تا گل زدم. مهدی طارمی در خیلی از بازیها فیکس بود. مهدی سال گذشته به او ظلم کردند و شریفی باید پدیده لیگ می‌شد.

بیرانوند: پارسال من خیلی خوب بودم و من هم که تیمم به آسیا راه یافت باید در بین پدیده‌ها قرار می‌گرفتم.

فکر می‌کنی مساله پرسپولیسی بودن در تعدد گزینه بودن طارمی در انتخابش نقش داشت؟‌

مطهری: آن‌طور که من شنیدم جزو کاندیدا قرار دادن وظیفه فدراسیون و رای دادن برعهده بقیه بود. من در این مورد صحبت نمی‌کنم چون شاید برداشت بدی شود.

 اعتماد به نفس خوبی داری؟

مطهری: طبیعی است چون زحمت کشیده ام.

شاید این مساله مقداری هم برگرفته از شخصیت منصوریان باشد؟‌

مطهری: واقعا نفت فوق‌العاده بود. باور کنید سال گذشته می‌گفتند شما کاندیدای سقوط هستید و جزو سه تیمی که خواهند افتاد ما را قرار دادند. واقعا روی تیم جوان ما فشار بود.

 آقای بیرانوند دیگر گزینه‌ها را چطور دیدی و امسال حقت بیشتر بود یا پارسال؟

بیرانوند: من امسال بازیهای خوبی انجام دادم و شاید در چند بازی عملکرد خوبی نداشتم. مهدی رحمتی هم سال خوبی داشت و درست است که تیمش سقوط کرد ولی واقعا یکی از بهترین عملکردها را داشت. رشید هم شاید عملکرد بهتری از ما داشت اما بازی کمتری انجام داده بود.

در فصل نخست حضورت در لیگ برتر بیشتر نیمکت‌نشین بودی.

بیرانوند: بله بیشتر روی نیمکت بودم. تا سوشا بود من روی نیمکت بودم و بعد از سوشا که با آقای ابراهیم‌زاده درگیری پیدا کرد حامد فلاح‌زاده را که گلر سوم بود آوردند و بازی بازهم به من نرسید. بعد یحیی آمد و سوشا ماند و در هفته پنجم که سه هیچ به ذوب‌آهن در اصفهان باختیم با یحیی صحبت کردم.

برای این که در گذشته نمانیم بگو آن جرقه که تو به دروازه راه پیدا کردی از چه موقع زده شد؟
بیرانوند: بازی با مس کرمان بود در هفته هشتم که درون دروازه نفت ایستادم و دیگر تکان نخوردم.
به تو چطور اعتماد شد؟‌
بعد از بازی با ذوب بود که باختیم. آن وقت بود که رفتم صحبت کنم. چون خیلی ناراحت بودم یک مقدار تمرینات را شل گرفتم چون اصلا انگیزه نداشتم.
پس یک مقدار رگ یاغی بودن تو ربطی به چهره شدنت نداشته و از ابتدا این رگه در تو وجود داشت. چون همه فکر می‌کنند تو آدم آرامی هستی اما حرفت را با صراحت می‌زنی؟

بیرانوند: من رفتم حقم را بگیرم. وقتی حقم است چرا نباید بروم در مورد آن صحبت کنم؟

خب این که تمرین را می‌گویی شل گرفتی یک‌دفعه باعث می‌شد یک مربی به تو بگوید از تمرین اخراجی؟‌

بیرانوند: وقتی با من صحبت نکردند دیگر انگیزه نداشتم. از ارسلان که پدیده لیگ شده بپرسید حتی در مقاطعی که بازی را برای تیم درآورد وقتی بازی بعدی به او بازی داده نمی‌شد، قطعا از این روند ناراحت می‌شد. به هرحال آمدم درون دروازه ایستادم و چهارتا کلین‌شیت داشتم.
 
خب ارسلان مطهری چه موقع این اتفاق برایش افتاد و فرصت عرضه اندام را در لیگ پیدا کرد و گفتند او قرار است پدیده فوتبال ایران شود؟
مطهری: (خنده) هیچ‌کس به ما پدیده نگفت تا بعد از این مراسم.

اما رسانه‌ها بارها به این مساله اذعان کردند؟

مطهری: دقیقا حرف شما را قبول دارم و به جز رسانه‌ها، کارشناسان روی این مساله مانور ندادند. شاید یکی از دلایل آن نبودن پخش مستقیم بود که چندین گل و پاس گلهای من نمایش داده نشد و بخوبی به چشم نیامد. این که گلهای مهدی طارمی و مهدی شریفی به چشم آمد به خاطر پخش مستقیم بود و شاید اگر عامه مردم بازی من را می‌دیدند آن وقت تنها نظرشان این بود که ارسلان مطهری باید پدیده لیگ باشد.

   سال گذشته که گفته بودی می‌خواهی با  علی منصوریان بروی استقلال ؟‌

 بیرانوند: من این حرف را اصلا نزده بودم چون ایشان وقتی گزینه استقلال شد در فهرست او نبودم.

از کجا این مساله را می‌دانستی؟‌

خود علی آقا با من صحبت کرد.

گفت بروم استقلال تو را نمی‌برم؟‌

بیرانوند: امسال قرار بود برود. فهرست را داده بود.

آیا بیرانوند در این لیست بود؟ما که نمی‌دانیم.

بیرانوند: نبود دیگر! حتی با خود او صحبت کردم و گفتم چرا این کار را کردی.

همانجا که ناراحت شدی؟‌

بیرانوند: نه من ناراحت نشده بودم. ناراحتی من از چیز دیگری بود.

از چه چیزی؟

بیرانوند: من از جایی ناراحت شدم که تیم‌ملی در ازبکستان بود، دیدم که شرط ماندن منصوریان در نفت را آمدن تیموریان و رحمتی اعلام کردند. من به خاطر شناختی که از منصوریان داشتم این مساله را باور نکردم اما واقعا ناراحت شده بودم. وقتی من با نفت قرارداد دارم دیگر چرا مهدی رحمتی را می‌خواهد بیاورد.

وقتی با او این مساله را مطرح کردی، چه جوابی به تو داد؟

بیرانوند: وقتی این موضوع را به علی آقا گفتم حسابی قسم خورد که این‌طور نیست و اصلا چنین حرفی را مطرح نکرده است. گفت وقتی تو را دارم چرا باید او را بگیرم. اما با این حال با رحمتی صحبت شده بود.

چه موقع؟

بیرانوند: وقتی که علیرضا بیرانوند قرار شد سرباز شود علی منصوریان با رحمتی صحبت کرده بود. چون گفته بود کسی را ندارم.

در آن نشست به تو گفت که تو را به استقلال نمی‌برد؟‌

بیرانوند: نه قبل از آن گفته بود که من فهرستم را به استقلال داده‌ام و تو در فهرست من نیستی. گفت تو قرارداد داری و به هیچ عنوان نفت تو را به من نمی‌داد و چرا باید تو را خراب می‌کردم.

این انتخاب تو را ناراحت نکرد؟ مصاحبه‌های تو موجود است که گفته بودی اگر استقلال برود من هم می‌روم. چطور آن را رد می‌کنی؟‌

بیرانوند: بله گفته بودم اما نه به شدت و حدتی که برخی رسانه‌ها به آن پرداختند.

تو مطرح کردی که با او می‌روی، آن‌وقت ناراحت نشدی تو را از لیست خارج کرد؟

به خاطر قراردادها بود. حتی وحید امیری هم در لیست او بود اما به خاطر قراردادش اسم وحید را هم از لیست خارج کرد. حتی ارسلان مطهری را هم دوست داشت ببرد اما به خاطر قراردادش این کار را نکرد.

پس شاید قسمت این است که با هم بروید؟‌

بیرانوند: احساس من همین است. این نرفتنم را به فال نیک می‌گیرم و می‌گویم که یک اتفاق خوب برای من رخ خواهد داد. نگاه کنید استقلال هرسال دروازه‌بان عوض می‌کند. شاید قرار است من بروم و 10 سال بمانم و برای خودم یک بازیکن محبوب همچون مرحوم حجازی بشوم.

ارسلان مطهری هر وقت به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد گلهایش را به ثمر رساند...
مطهری:‌ درست است.

بیرانوند: به نظر شما برگ برنده هر تیم کدام است؟‌ برگ برنده هر تیم تعویضی‌های آن تیم است.

به هر حال ارسلان مطهری 8 تا گل زد که 3 تا در 90 دقیقه و بقیه را وقتی به زمین آمد. فکر می‌کنی سیستم استفاده از تو درست بود و امسال تغییر خواهد کرد؟‌

مطهری: فکر کنم برای سال گذشته درست بود وقتی در زمین نبودم نمی‌توانستم کمک کنم. چون تجربه نداشتم و زیاد نمی‌توانستم کمک کنم. وقتی در زمین بودم تجربه لازم را نداشتم اما وقتی تعویضی می‌آمدم تجربه و انرژی که برای من وجود داشت باعث می‌شد از دفاع خسته تیم مقابل استفاده کنم اما تیم خودمان هم خسته بود. بازهم می‌گویم آن منطق برای فصل گذشته بود و قطعا این مساله امسال فرق خواهد کرد.

این توانایی را در خودت می‌بینی؟‌

مطهری: بله در خودم می‌بینم که بیشتر بازی کنم حتی بیشتر از سال گذشته و تعویضی بودنم مربوط به سال گذشته می‌شد.

در فاز تهاجمی نفت را چطور می‌بینی در مقایسه با سال گذشته؟

مطهری: بیشتر بازیکنان را تیم حفظ کرده و به جای آنها هم که رفتند بازیکنانی آمدند که قطعا کمک زیادی به ما خواهند کرد. در فاز تهاجمی نانگ و مهدی مومنی و پیام را گرفتیم.

به نظرت با آمدن این بازیکنان جا برای تو تنگ نخواهد شد؟‌چون مثلا نانگ واقعا بازیکن خوبی است؟‌

مطهری: نه اصلا به این مساله فکر نمی‌کنم چون خدا را شکر به تمرینات نگاه جدی دارم. در ضمن علیرضا منصوریان هم طرز تفکر خودش را دارد و با آمدن یا رفتن یک بازیکن سیستم خودش را چنان دچار تغییر نمی‌کند که به تیمش لطمه بخورد. با این نتیجه با خریدهایی که کرده حتما فکر کرده است.

فکر نمی‌کنی ذهنیت تو در این موردکه مطمئن هستی می‌توانی در خط حمله ثابت بمانی یک مقدار اشتباه باشد؟‌ نانگ مهاجم خیلی خوبی است و باید منتظر ماند و دید منصوریان ترکیب تهاجمی خودش را چطور خواهد چید که این شاید تو را دوباره یک تعویضی طلایی کند؟

مطهری:‌ من اصلا از این که حتی یک دقیقه هم بازی کنم ناراحت نمی‌شوم چون می‌دانم منصوریان بد من را نمی‌خواهد. بازیکنی که کنارش بازی می‌کنی خیلی فرق می‌کند. شما بازی نانگ را می‌بینی و این خیلی با دید من که در کنار او بازی می‌کنم فرق دارد. نظر شما روی نانگ به عنوان یک بیننده است و نظر من روی این بازیکن متفاوت است.

   آیا ارسلان مطهری فکر می‌کرد با این تعداد بازی کم به یکباره بازی‌اش به چشم بیاید و به پدیده لیگ بدل شود؟

مطهری: از اولی که تیم‌ملی امید بودم یک مقدار به خودم امید داشتم که می توانم. بعد هم در بازیهای دوستانه ای که تیم امید با تیمهای لیگ برتری انجام داد شرائط این تیمها دستم آمد و به قولی قلق گیری کردم. ابتدا برای بازیکن این تیمها بزرگ هستند اما بعد یک امر عادی می‌شود که فکرهای بزرگتری را در سرت می‌پرورانی.

از کی باور کردی که می‌توانی؟‌

مطهری:‌ از بازی هفته دوم مقابل راه‌آهن بود که به علی قربانی پاس گل دادم. در آن بازی دقیقه 85 آمدم و دو دقیقه بعد با سر به علی پاس دادم و او هم گل زد. از آن بازی به بعد بود که فکرش را می‌کردم که پدیده باشم.

ارسلان نظرت در مورد علی بیرانوند و عملکرد او درون دروازه چیست؟

مطهری:‌ به نظر من که علی باید گلر نخست تیم‌ملی باشد. حقیقی نباید توی گل بایستد.

بیرانوند: اصلا این‌طور نیست. علیرضا حقیقی بسیار خوب است و من تمرینات او را دیده ام که در سطح بالایی انجام می‌شود. به قول سرمربی تیم‌ملی می‌گوید علیرضا تشنه بازی است و الان هم می‌بینید که عملکرد خوبی در تیمش داد.

در فصلی که گذشت در سه تا بازی دو گل خوردی و یک بازی سه تا خوردی و در یک بازی که برای من خیلی عجیب است 5 تا خوردی؟
بیرانوند: باید 10 تا می‌خوردم.

برای‌مان از  آن بازی بگو؟

بیرانوند:   درآن بازی من خیلی خسته بودم و توان بازی کردن نداشتم و باور کنید دلیل عمده آن همین بود. ما در بازی آسیایی که قبل بازی با ذوب داشتیم به زیارت خانه خدا رفتیم بعدش هم بسیار خسته بودیم که به تهران آمدیم .  در   بازی هم که باد زیادی بود علی آقا گفت اگر می‌توانستم 8 تا تعویض می‌کردم. در این بازی نخستین بار بود که تیمی 20 موقعیت گل داشت که 5 تای آن وارد دروازه شد و من دیگر کاری از دستم بر نمی‌آمد.

برنامه ماه عسل چقدر در نگرش مردم نسبت به تو تاثیر داشت؟‌

بیرانوند: این برنامه بسیار برنامه خوبی برای من،‌ رحمتی و رضا عنایتی بود که مردم بفهمند بازیکنان پول مفت نمی‌گیرند. الان بازیکنان خوبی که بیرون هستند زیاد هستند و با چشم خودم می‌دیدم و در آن برنامه همه سختیهایی را که در راه رسیدن به موفقیت سپری کردم گفتم و نگفتم که این مطرح کردنها برای من افت دارد.

آیا خاطره‌ای وجود دارد که از آن برنامه جا مانده باشد و هنوز جایی نگفته باشی؟‌

بیرانوند: من به مهدی گفتم تو آلاسکا و ترقه فروختی مال قدیم است اما در این نسل که پول و همه چیز و امکانات است زجر بکشی خیلی متفاوت است. من خودم آلاسکا فروخته ام، بلال فروشی کرده ام. یک روز از دور میدان آزادی  تا تهرانسر و دم در باشگاه نفت پیاده رفتم چون واقعا کرایه ماشین نداشتم. تو تستیهای نوجوانان نفت بودم. وقتی رسیدم به نگهبانی گفتم اجازه بده بروم داخل که گفت تو قرارداد نداری و نمی‌شود. به همین خاطر بیرون نشستم روی چمنها و هوا خیلی سرد بود. خدا شاهد است دوتا جوراب تو دستام کردم و خوابیدم. صبح که بلند شدم دیدم دو هزار تومان پول خرد برای من ریخته اند! این را که گفتم مجری برنامه گفت چرا نگفتی این مساله خیلی عالی می‌شد و کیفیت برنامه را بالا می برد.

به ارسلان مطهری برسیم... در فوتبال اروپا کدام بازیکن را بیشتر برای خودت الگو قرار داده‌ای؟

مطهری: زلاتان ابراهیموویچ   را دوست دارم.

  واقعا چرا او را دوست داری؟

مطهری: شخصیت و طرز بازی این بازیکن را دوست دارم. فکر می‌کنم یک فوروارد ششدانگ است که همه جوره او را می‌توان به عنوان الگو انتخاب کرد. آن حرف زلاتان را دوست دارم که گفت من را به عنوان اول انتخاب کردید مشکلی ندارد اما دیگر انتخاب نفر دوم و سوم بعد از من معنایی ندارد چون تا من هستم دیگر وجود نخواهد داشت.

در بین داخلی‌ها چطور و بازی تو به چه کسی نزدیک است؟‌

مطهری: هیچ‌کس!

امضای پای بازی تو که می‌گویی هیچ‌کس دیگر شبیه تو نیست چه ویژگی ای است؟‌

مطهری: ‌من نمی‌توانم بگویم.

بیرانوند: قدرت و دوندگی و این که توپ مرده را زنده و بدل به گل می‌کند. این کاری است که ارسلان انجام می‌دهد و توپهای سخت را به گل بدل می‌کند. من ندیدم یک فوروارد در ایران خودش را اینگونه برای گل زدن فنا کند.

بیرانوند با صراحت گفت که انتخاب آینده من استقلال است. ارسلان مطهری می‌تواند با این صراحت صحبت کند؟

مطهری: اجازه بدهید من هم حالا این را مطرح کنم. من نمی‌توانم بگویم طرفدار استقلالم، بلکه باید بگویم عاشق استقلال هستم.  
پس از الان گزینه دوم علی منصوریان در استقلال مشخص شده است؟

مطهری: بله اگر علی آقا و استقلال بخواهند در خدمت آنها خواهم بود.

گفته بودی بوندس لیگا را دوست داری فکر می‌کنی به اروپا برسی؟

مطهری: بله فوتبال آلمان را خیلی دوست دارم اما انگلیس را هم دوست دارم. اما خیلی سخت است و باید خودم را برسانم. تفاوت ما با اروپایی‌ها در کنار تجهیزاتی که دارند این است که آنها آنجا هستند و ما ایران و به اروپا رفتن فقط از ایران است که اینقدر سخت است.

 علیرضا بیرانوند در تصورات خودش لژیونر شدن وجود دارد؟ چون ما گلر زیادی نداریم که به اروپا ترانسفر شده باشد؟

بیرانوند: البته که وجود دارد و چندین پیشنهاد دارم که همه به باشگاه عرضه شده و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مطهری: به نظر من تنها گلری که در حال حاضر شایسته لژیونر شدن است علیرضا بیرانوند است و این را بدون تعارف می‌گویم.

راستی خیلی‌ها پرتاب‌های دست تو را با احسان حدادی مقایسه می‌کنند. واقعا این زور را از کجا آورده ای؟‌

بیرانوند:‌یک بار با من تماس گرفتند و گفتند که می‌خواهیم بین تو و احسان حدادی برای پرتاب توپ یک مسابقه برگزار کنیم که حدادی نیامد. من البته می‌دانم شرائط انداختن توپ و دیسک خیلی متفاوت است اما حاضرم با او مسابقه بدهم چون معتقدم او نمی‌تواند توپ را آنقدر پرتاب کند.

مطهری: کار احسان حدادی با قدرت است اما پرتاب کردن علیرضا قلق دارد.

علیرضا کار کردن با مربی تیم‌ملی چطور است؟ ‌آیا تفاوتی احساس می‌کنی؟‌

سطح تمرینات گاسپر به عنوان مربی دروازه‌بانهای تیم‌ملی بسیار متفاوت است و این تفاوت از زمین تا آسمان است. کی‌روش خیلی ابهت دارد که وقتی به من می‌گوید خوب بودی چند روز حالم خوب است و این تاثیر یک مربی بزرگ است.

 امسال فکر می‌کنی چقدر پرتاب دستهای تو برای نفت منجر به گل بشود؟

خدا شاهد است همه تلاشم را می‌کنم که این اتفاق بیفتد. من شیوه خاص خودم را در پرتابها دارم و اصلا به بازیکنان توجه نمی‌کنم. بلکه مثلا به بازیکنی مثل وحید امیری وقتی حریف در زمین خودمان است می‌گویم باید تا سرفرصت توپ را برای او بیندازم.

 درمورد  پیام صادقیان، اوضاع این بازیکن چطور است؟‌

بیرانوند: پیام خیلی عالی است. دلیل آن هم این است که علیرضا منصوریان نظارت صددرصد روی او دارد و حتی برنامه غذایی را به او می‌دهد. پیام کاملا عوض شده و پیامی که وقتی آمد بدنش مثل دفتر مشق و لاغر بود خیلی شرایط خوبی پیدا کرده است. از نظر اخلاقی هم خیلی پیشرفت کرده و منصوریان به او گفت به جای بداخلاقی زورت را در نفت اضافه کن.

ارسلان جای تو را تنگ نمی‌کند؟

 مطهری:‌ نه اصلا او یک هافبک نفوذی است و به من خیلی کمک می‌کند.

  و شماره یک تیم‌ملی؟‌

بیرانوند:‌ شک نکنید موقع آن است که این لباس را به دست بیاورم.

اما دقت کردی کی‌روش نشان داده وقتی به یک بازیکن اعتقاد دارد کمتر دست به تغییر می‌زند؟

  مربی بزرگ هیچ‌وقت روی تصمیم خودش اشتباه نمی‌کند و دیدید که تا حالا با انتخاب علیرضا حقیقی عملکرد خوبی از این دروازه‌بان شاهد بودیم. من همانطوری که در نفت از خدا خواستم یک بازی نصیب من بشود تا شایستگیهای خودم را ثابت کنم و این لطف را بعد از خدا گل‌محمدی به من کرد مطمئن باشید در تیم‌ملی هم این اتفاق می‌افتد و با یک فرصت خودم را ثابت خواهم کرد.

و ارسلان تو چطور؟ فکر می‌کنی کی‌روش فوتبال تو را خواهد پسندید و بتوانی رقبای خودت را کنار بزنی؟

مطهری: راستش را بخواهید کنار زدن کسی مهم نیست. من در لیست بودم و به خاطر بازی‌های آسیایی به مینی کمپ‌ها نرفتم. از جهتی هم همه تلاش خودم را می‌کنم که پدیده شدن بخشی از این مسیر باشد و قطعا به قول علیرضا بیرانوند باید تلاشم دوچندان شود تا این روند را حفظ کنم. با این حال تجربه من بیشتر شده است و قطعا به این موضوع نگاه جدی‌تری خواهم داشت. به کنار زدن کسی فکر نمی‌کنم.

 امسال نفت حداقل یک قهرمانی به دست می آورد ؟

بیرانوند : شک نکنید امسال حداقل یک جام را به خانه می بریم.

مطهری : مثل سال گذشته در هر سه جام مدعی هستیم. امسال لیگ سخت تر از سال گذشته است و کار سختی داریم اما با تمام این اوصاف گرفتن یک جام سخت نیست.

 

آرش جعفری

کد خبر 244930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =